TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Bydgoszcz: oferty na budowę węzłów komunikacyjnych otwarte
BYDGOSZCZ.PL - Opublikowano: 10.04.2015 18:41:52
Bydgoszcz: oferty na budowę węzłów komunikacyjnych otwarte

Otwarte zostały oferty firm startujących w przetargu na budowę trzech nowych węzłów integrujących kolej oraz komunikację miejską. W ramach tego przedsięwzięcia zmodernizowane zostaną stacje Bydgoszcz Leśna i Bydgoszcz Bielawy. Zbudowany zostanie też przystanek Bydgoszcz Błonie.

Inwestycja stanowi część przedsięwzięcia pn. Szybka Kolej Metropolitalna w bydgosko-toruńskim obszarze metropolitalnym BiT-City oraz integracja systemów transportu miejskiego. W ramach prac na terenie Bydgoszczy przewidziano między innymi budowę trzech węzłów komunikacyjnych scalających w spójnie działające rozwiązania komunikacyjne transport kolejowy, samochodowy, autobusowy, rowerowy oraz pieszy na stacjach: Bydgoszcz Błonie, Bydgoszcz Leśna, Bydgoszcz Bielawy. Przy odnowionych peronach będą zatrzymywać się pociągi obsługujące trasę BIT City ( Bydgoszcz ? Toruń). Wykonawca będzie miał 7 miesięcy na stworzenie nowych węzłów komunikacyjnych.

Na przetarg wpłynęły dwie oferty. Najtańsza opiewa na kwotę 32,9 mln zł. Najdroższa na kwotę 36,8 mln zł. Obie mieszczą się w środkach jakie był przeznaczone na to zamówienie. Teraz pracownicy ZDMIKP dokładnie zweryfikują złożone oferty pod kątem spełniania przez firmy wszystkich warunków zamówienia. Następnie podpisana zostanie umowa i rozpoczną się prace budowlane.

Budowę zintegrowanego węzła komunikacyjnego Bydgoszcz Bielawy podzielono na dwa etapy realizacyjne. W ramach etapu I zaplanowano rozbiórkę istniejących peronów wraz wyposażeniem i dojściami oraz budowę ich miejscu nowej konstrukcji peronów jednokrawędziowych. Będą one miały  wysokość 76cm, szerokość 4,50m oraz długość 200m. Takie parametry uwzględniają między innymi potrzeby osób niepełnosprawnych. Do peronów dobudowane zostaną także krótkie odcinki chodników. Nowe perony zlokalizowane zostaną w miejscu dotychczasowych. Zakres prac uwzględnia również przebudowę infrastruktury kolejowej (sieć trakcyjna, elektroenergetyka kolejowa, sygnalizację, sterowanie ruchem kolejowym oraz telekomunikację kolejową). Wraz z rozbudową ul. Kamiennej będzie realizowany drugi etap.

Na Leśnym  projekt zakłada przebudowę peronów, pętli autobusowej, układu drogowego, a po rozbiórce obecnie funkcjonującego budynku dworca i dyżurki MZK - budowę nowego obiektu obsługi pasażerskiej.

Zakres projektu obejmuje rozbiórkę istniejącego, kolejowego peronu wyspowego dwukrawędziowego i budowę dwóch peronów jednokrawędziowych o długości 300m i szerokości 4,5m, wraz z dojściem w postaci przejścia podziemnego z dwiema windami. Umożliwi ono bezkolizyjne dojście do peronu nr 1 oraz przejście dalej, na drugą stronę torów, w kierunku Lasu Gdańskiego. Konstrukcja będzie miała ok. 50m długości i 3m szerokości. W przejściu przewidziano ułożenie płyt granitowych i montaż opraw oświetleniowych w narożach po obu stronach przejścia. Oświetlenie schodów będzie realizowane przez oprawy podwieszane do konstrukcji wiat.

Istniejące w tym rejonie budynki zostaną rozebrane i zastąpione przez nowy obiekt pełniący funkcję dyżurki i obsługi podróżnych. Zostanie on zlokalizowany na zamknięciu osi widokowej ulicy Sułkowskiego. Będzie to parterowy, niepodpiwniczony budynek na planie prostokąta o wymiarach ok.  30 x 11 m z przylegającym do jego północno?zachodniego narożnika zadaszeniem łączącym go z zejściem do tunelu dla pieszych. Wejście główne do budynku zaprojektowano od strony ul. Modrzewiowej. Pozostałe dwa wejścia zaprojektowano w elewacji zachodniej (wejście od strony przejścia dla pieszych pod torami) oraz wschodniej (wejście do pomieszczeń dyżurki autobusowej).

W części drogowej inwestycja zakłada m.in.: przebudowę i lekką korektę geometrii konstrukcji nawierzchni jezdni, oraz budowę jezdni dworcowej typu ?Kiss &Ride? wraz z chodnikami, ścieżkami dla rowerów i parkingiem dla samochodów. W ramach poprawy warunków ruchu na skrzyżowaniu ulic Sułkowskiego i Modrzewiowiej przewiduje się budowę małego ronda o średnicy zewnętrznej 32m. Dodatkowo powstaną dwie zatoki autobusowe przy ul. Modrzewiowej.

W ramach inwestycji na Błoniu  planowana jest m.in. przebudowa ul. Madalińskiego na odcinku od ul. Stawowej do projektowanej pętli. Jej nawierzchnia zostanie wymieniona na bitumiczną, a podbudowa dostosowana do większych obciążeń związanych z planowanym ruchem autobusów. Jezdnia ulicy będzie też nieznacznie poszerzona, do 7 metrów, a wzdłuż niej  powstanie chodnik z drogą rowerową prowadzące do pętli autobusowej, i dalej do peronów stacji oraz kładki dla pieszych.

Pętla autobusowa, o szerokości jezdni 7m i o długości peronu 36m, powstanie na wysokości projektowanej stacji kolejowej. W jej rejonie projektuje się też 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych i 18 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, 12 stojaków rowerowych oraz stanowisko dla roweru miejskiego.

Podstawowym punktem nowego węzła będzie jednak wybudowany przystanek kolejowy. Projekt zakłada budowę dwóch peronów o długości 200 metrów wraz dojściami, przejściem dla pieszych górą, nad torami. Istniejąca i przeznaczona do remontu kładka nad torami kolejowymi, dzięki nowym windom, zapewni pieszym i rowerzystom możliwość bezpiecznego dojścia na perony kolejowe, oraz przejście na drugą stronę torów. W ramach remontu kładki przewiduje się między innymi: rozbiórkę starych nawierzchni oraz wykonanie nowej płyty żelbetowej, nawierzchni na bazie żywic, nowych stopni i spoczników, a także instalację wind, oczyszczenie, zabezpieczenie antykorozyjne i odmalowanie stalowej konstrukcji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
integracja
BiT-City

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....