TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Carsharing w Warszawie
UM WARSZAWA TransInfo - Opublikowano: 02.02.2017 10:54:27
Korki w Warszawie / fot. Tomasz Kuran, Wikimedia Commons, CC-BY-2.5

Kolejny krok do uruchomienia carsharingu w Warszawie. Urząd Miasta rozpoczyna negocjacje z firmami ubiegającymi się o koncesję na prowadzenie takiej usługi.

Rozmowy z 11 firmami planowane są na najbliższe dwa tygodnie. Wybrany operator udostępni mieszkańcom od 300 do 500 samochodów do wypożyczenia.

Wśród podmiotów ubiegających się o koncesją są: Express, CityShar, PANEK, Arriva Polska, Egis Road Operation Polska, 4Mobility, Enigma Systemy Ochrony Informacji, Zipcar International Holdings Limited, car2go Europe GmbH, Labville Investments, Eurorent.

Na podstawie rozmów z kandydatami i oferowanych przez nich usług, doprecyzowana zostanie liczba pojazdów, technologia, zasięg, rodzaj floty i inne szczegóły systemu. Następnie kandydaci złożą oferty, które będą ocenione wg następujących kryteriów: 1. Cena usługi dla użytkowników za wypożyczenie pojazdu; 2. Jakość i funkcjonalność oferowanego systemu wypożyczalni; 3. Termin uruchomienia usługi.

Carsharing jest alternatywą dla posiadania samochodu, których w Warszawie jest coraz więcej: według niektórych danych nawet ponad milion, czyli 600 na 1000 mieszkańców. Powoduje to liczne problemy: m.in. z parkowaniem (liczba wydanych abonamentów w strefie płatnego parkowania niestrzeżonego przekroczyła już liczbę miejsc parkingowych), zanieczyszczeniem powietrza (wiele z samochodów to stare pojazdy niespełniające norm emisji spalin) i korkami. Warszawa, obok transportu publicznego, rowerów miejskich i tras rowerowych, planuje też umożliwić mieszkańcom okazjonalne korzystanie z samochodu w razie, kiedy jest to konieczne.

Usługa będzie polegała na bezobsługowym, krótkoterminowym wypożyczaniu samochodów. Aby skorzystać z pojazdu, trzeba będzie się zarejestrować w systemie (potwierdzając posiadanie prawa jazdy) i znaleźć lub zarezerwować wolny pojazd. Wypożyczanie będzie maksymalnie proste - za pomocą aplikacji mobilnej, strony www lub infolinii. Samochody nie będą zaparkowane na dedykowanych stacjach, można je będzie wypożyczyć i oddać w dowolnym legalnym miejscu parkingowym na obszarze centrum (obejmującym co najmniej dzielnice Mokotów, Ochota, Praga-Południe, Praga-Północ, Śródmieście, Wola i Żoliborz). Korzystając z auta, można się będzie poruszać także poza tą strefą.

Opłata za wypożyczenie będzie skalkulowana tak, by było ono konkurencyjne w porównaniu do sporadycznego korzystania z własnego auta. Ostateczna stawka zostanie określona w negocjacjach pomiędzy miastem a firmami zainteresowanymi prowadzeniem systemu ? niska stawka to podstawowe kryterium wyboru operatora systemu. Co ważne, będzie to jedyna opłata jaką ponosi użytkownik ? nie trzeba będzie płacić za benzynę czy parkowanie w strefie płatnego parkowania, odpadną też koszty typowe dla utrzymania własnego auta: serwis, ubezpieczenie, utrata wartości pojazdu itd. Dla osób korzystających z auta sporadycznie, kilka razy w miesiącu, wypożyczenie miejskiego samochodu będzie więc opłacalną alternatywą.

Carsharing w Warszawie to nowość. Dlatego miasto zdecydowało się na uruchomienie systemu w trybie koncesji. W ten sposób Warszawa nie dopłaci do systemu, może jednak zaoferować promocję usługi i pewne korzyści dla pojazdów współdzielonych.

Szacujemy, że świadczenie usług przez operatora, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, może rozpocząć się w II połowie 2017 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
wypożyczalnia samochodów miejskich
carsharing

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....