TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Czy miasta zarabiają na ograniczonej komunikacji?
TransInfo.pl - Opublikowano: 07.04.2020 15:30:13
Czy miasta zarabiają na ograniczonej komunikacji? fot. Jakub Hoły/ZTM w Gdańsku

Organizatorzy komunikacji miejskiej otrzymują pytania zarówno od pasażerów, jak i od dziennikarzy: "Ile oszczędzacie na Covid-19?". Przedstawiamy odpowiedź ZTM w Gdańsku.

-"Otrzymuję pytania "Ile oszczędzacie na Covid-19?" albo: "Ile zarabiacie na sobotnich rozkładach jazdy, które obowiązują teraz w dobie pandemii koronawirusa?" – pisze Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Odpowiedź jest jedna: Nic. Nawet zwiększamy stratę."

Dynamiczna sytuacja

W związku z koronawirusem i apelem o pozostanie w domach, zmniejszyła się liczba pasażerów w autobusach i tramwajach. Dodatkowo 26 marca wprowadzono ograniczenia w pojemności miejskiego taboru. To powoduje, że sytuacja w komunikacji miejskiej zmienia się niemal z dnia na dzień, a Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku stara się reagować niemal natychmiast.

Przykładowo od czwartku, 2 kwietnia, wybrane poranne kursy linii 167, 186 i 189 obsługują dwa autobusy a nie jeden. Oznacza to więcej połączeń w godzinach szczytu komunikacyjnego, dodatkowe kursy po południu i wieczorem.

Takie pytanie…

Nie brakuje jednak zarzutów o oszczędzanie, czy dodatkowe zarabianie przez ZTM. Do zarzutów odniósł się na swoim profilu na FB Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsk: 

-"Nie ma żadnych oszczędności finansowych. W marcu 2019 r. wpływy ze sprzedaży biletów wyniosły 9,3 mln zł. W marcu 2020 r. sprzedaży prawdopodobnie osiągnie poziom 4,3 mln zł. Przychody ze sprzedaży biletów jedynie za marzec 2020 spadną więc o około 5 mln zł. To efekt, m.in., mniejszego wykorzystania transportu publicznego. Sporo osób pracuje zdalnie. Cześć osób skorzystała z możliwości urlopu opiekuńczego.

Z kolei koszty pracy przewozowej w marcu 2020 r. wg pierwotnego planu wynoszą 31,6 mln zł. Rzeczywiste koszty finansowe za marzec 2020 będą się kształtować na poziomie 29,8 mln zł. Per saldo, strata finansowa jest większa niż w okresie "przedkoronowirusowym".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
rozkład
komunikacja
Gdańsk

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....