TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Elektryczny budżet 2018 Zielonej Góry
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 18.11.2017 12:10:28
Elektryczny budżet 2018 Zielonej Góry

W zakresie zielonogórskich inwestycji największą pozycję stanowi szereg zadań związanych z realizacją projektu dot. niskoemisyjnego systemu transportu publicznego, obejmującego m.in. zakup elektrycznych autobusów, budowę niezbędnej dla nich infrastruktury czy przebudowę układu komunikacyjnego w rejonie dworca PKP.

402 mln zł na inwestycje zakłada projekt budżetu Zielonej Góry na 2018 r. To rekordowa kwota w historii miasta, stanowiąca 36,6 proc. wszystkich wydatków. W czwartek prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki przedstawił projekt, który został złożony w RIO i w biurze Rady Miasta Zielona Góra.

"Ten budżet będzie dla nas historyczny, ponieważ po raz pierwszy w historii miasta, województwa przekroczy miliard zł. Będzie to najwyższy budżet w historii Zielonej Góry, myślę, że ten budżet będzie najwyższy w województwie w tym roku. Życzę każdemu, żeby do takiego budżetu doszedł" – powiedział na konferencji prasowej Kubicki.

Dodał, że generalnie budżet będzie miał ponad 1 mld 116 mln zł, z czego dochody będą wynosiły 1 mld 21 mln zł, a wydatki 1 mld 98 mln zł. Miasto będzie wspierało się kredytem w wysokości 95 mln zł.

"O tyle planujemy zwiększyć zadłużenie w przyszłym roku, ale jednocześnie planujemy w przyszłym roku spłacić prawie 18 mln zł kredytów, które posiadamy" – wyjaśnił Kubicki.

Dla porównania, w mijającym roku dochody wynoszą 837,6 mln zł, a wydatki 861,4 mln zł; wydatki na inwestycje na początku tego roku były szacowane na ok. 214 mln zł.

Zgodnie z zaprezentowanym w czwartek projektem nowego budżetu na 2018 rok największa część budżetu ma zostać przeznaczona na inwestycje – będzie to 402 mln zł.

W zakresie inwestycji największą pozycję stanowi szereg zadań związanych z realizacją projektu dot. niskoemisyjnego systemu transportu publicznego, obejmującego m.in. zakup elektrycznych autobusów, budowę niezbędnej dla nich infrastruktury, budowę centrum przesiadkowego, modernizację zajezdni autobusowej czy przebudowę układu komunikacyjnego w rejonie dworca PKP. Tutaj w 2018 r. łącznie planowane są wydatki na poziomie ponad 174 mln zł.

Na budowę infrastruktury rowerowej na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Zielonej Góry samorząd miasta planuje przeznaczyć 31,6 mln zł. Inną dużą pozycją inwestycyjną jest budowa Trasy Aglomeracyjnej – to prawie 20 mln zł. Działania związane z zagospodarowaniem zdegradowanej przestrzeni publicznej pochłoną 31,6 mln zł.

Na wydatki inwestycyjne na terenie Dzielnicy Nowe Miasto, czyli sołectw, które z początkiem 2015 r. zostały przyłączone do Zielonej Góry projekt przyszłorocznego budżetu zakłada prawie 27 mln zł. To tylko wybrane zadania z szeregu inwestycji, które zaplanowano w 2018 r.

Wydatki na oświatę i edukację określono w projekcie na ok. 266 mln zł. Tym samym samorząd będzie musiał z własnych środków dołożyć do tego zadania 95 mln zł. Na świadczenia w ramach programu 500 plus Zielona Góra otrzyma ok. 66 mln zł. Łącznie na realizację wszystkich zadań własnych w zakresie polityki społecznej planuje przeznaczyć ok. 188 mln zł.

Udział w podatkach CIT i PIT ma stanowić 25 proc. dochodów miasta. Subwencja ogólna będzie stanowić 18 proc. dochodów. Po 13 proc. to udział wpływów z dotacji, podatków i opłat lokalnych. Z funduszy unijnych samorząd liczy na wsparcie w wysokości 27 proc. dochodów budżetowych, tj. na ok. 272,5 mln zł.

"Jeżeli chodzi o podatki, to nie planujemy w przyszłym roku wzrostu podatków poza jednym elementem, gdzie chcemy je zwiększyć podatki, tj. podatek od sieci handlowych (...) Dla mieszkańców nie planujemy na dziś wzrostu podatków lokalnych" – powiedział prezydent Kubicki.

Obecnie dług Zielonej Góry sięga 264 mln zł. Zgodnie z przyjętymi założeniami, na koniec 2018 roku zadłużenie miasta ma wynieść 341 mln zł. Deficyt jest planowany na poziomie 77 mln zł.

"Zadłużenie wzrośnie nam w tym roku, jest ono na poziomie 30 proc., wzrost jest planowany do 33,4 proc. w roku przyszłym. Przypomnę, że maksymalny poziom zadłużenie, który może osiągnąć samorząd to jest 60 proc., w związku z tym finanse miasta są bezpieczne, jeżeli chodzi o te elementy" – zaznaczył na konferencji Kubicki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zielona Góra
budżet
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....