TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Jeden system biletowy dla Małopolski opracuje IMS
TransInfo,pl - Opublikowano: 23.02.2018 13:03:47
Jeden system biletowy dla Małopolski opracuje IMS

Znamy wynik przetargu organizowanego przez województwo małopolskie, na opracowanie dokumentacji w postaci szczegółowego projektu zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego.

Do zamawiającego wpłynęła jedna oferta, która została uznana za najkorzystniejszą. Złożyła ją International Management Services Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Spółka zaproponowała wykonanie zamówienia za kwotę nieco ponad 140 tys. zł, a więc sporo mniej niż miało przygotowane województwo. Celem przedsięwzięcia jest stworzenie prostego, czytelnego, uniwersalnego i zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego na terenie województwa małopolskiego, zachęcającego do korzystania z publicznego transportu zbiorowego, ułatwiającego integrację systemów transportowych, posiadającego możliwości dalszego rozwoju, a równocześnie wpływającego na wzrost efektywności ekonomicznej przewozów o charakterze użyteczności publicznej.

Na czym będzie polegało zadanie wykonawcy?

Zwycięzca przetargu musi opracować system taryfowo-biletowy obejmującego 3 obszary:

1. obszar Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego ("KrOF") oraz obszar pozostałych Gmin sąsiadujących, z którymi Gmina Kraków zawarła porozumienie w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego. KrOF z kolei obejmuje Gminy: Kraków, Biskupice, Czernichów, Igołomia-Wawrzeńczyce, Kocmyrzów-Luborzyca, Liszki, Michałowice, Mogilany, Niepołomice, Skawina, Świątniki Górne, Wieliczka, Wielka Wieś, Zabierzów, Zielonki;

2. obszar funkcjonowania systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (obecny i planowany);

3. obszar województwa małopolskiego oraz obszar oddziaływania linii kolejowych wybiegających poza jego obszar, na których województwo małopolskie, w uzgodnieniu z województwami ościennymi uruchamia pociągi regionalne.

System taryfowo-biletowy ma być prosty, czytelny, uniwersalny i zintegrowany, a więc powinien spełniać następujące cechy:

- przejrzyste zasady zakupu biletów z perspektywy pasażera – pasażer powinien dokonywać zakupu biletu na tych samych zasadach (m.in. w tej samej cenie na ten sam obszar obowiązywania) niezależnie od kanału sprzedaży, z którego korzysta,

- minimalizacja liczby ofert – obecnie poszczególni organizatorzy i operatorzy stosują szereg różnych ofert taryfowych, w tym ofert specjalnych. W efekcie zakup biletu jest mało intuicyjny i wymaga od pasażera zapoznania się z warunkami wielu ofert. Celem jest ograniczenie liczby ofert do niezbędnego minimum,

- możliwość obsługi wielu operatorów, z różną strukturą właścicielską – w ramach systemu funkcjonować będzie kilku operatorów,

- jednolite zasady przyznawania ulg przejazdowych i pozostałych regulacji taryfowych – w ramach systemu powinny zostać stworzone czytelne, przejrzyste i uniwersalne zasady przyznawania ulg przejazdowych,

- przejrzyste zasady rozliczeń pomiędzy organizatorami, organizatorami i operatorami – zaproponowany system musi zawierać ściśle określone zasady rozliczeń pomiędzy podmiotami w nim uczestniczącymi. Z zasad tych musi między innymi jednoznacznie wynikać w jakiej części dany organizator pokrywa koszty funkcjonowania systemu i według jakich kryteriów rozdzielany będzie pomiędzy danych organizatorów transportu publicznego czy przewoźników, ewentualny zysk ze sprzedaży biletów, w przypadku jeśli sprzedaż biletów pokryje wszystkie koszty funkcjonowania systemu,

- możliwość wykorzystania przez pasażera biletu, uprawniającego do korzystania z różnych środków transportu – system powinien umożliwiać korzystanie z różnych środków transportu, w szczególności transportu kolejowego, systemu autobusowych linii dowozowych, systemów komunikacji miejskiej, systemu regionalnych linii autobusowych,

- możliwość włączania do systemu kolejnych organizatorów i przewoźników,

- możliwość rozwoju poszczególnych podsystemów w tym Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej i Autobusowych Linii Dowozowych – system powinien zawierać wytyczne do kształtowania ofert i cenników dla nowych obszarów włączanych do poszczególnych podsystemów. Docelowo, system SKA, może objąć nowe odcinki, w tym np. w kierunku Kalwarii Zebrzydowskiej, Wadowic i Oświęcimia.

Etapy tworzenia systemu taryfowo-biletowego

Zwycięska spółka będzie opracowywać zintegrowaną taryfę w 3 etapach:

1. Diagnoza stanu istniejącego. W tym etapie zostanie przeprowadzonych szereg analiz, w tym analiza systemów organizowania publicznego transportu zbiorowego, obowiązujących ofert biletowych, kanałów sprzedaży i kontroli biletów, uprawnień do przejazdów ulgowych, przemieszczeń podróżnych pomiędzy poszczególnymi przystankami,

2. Koncepcja. Na podstawie wyników przeprowadzonych analiz, doświadczeń innych regionów w Polsce, w Europie i na świecie oraz własnej wiedzy wykonawca zobowiązany jest do przygotowania koncepcji zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego na terenie województwa małopolskiego,

3. Projektowanie. Wykonawca opracuje szczegółowy projekt zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego na terenie województwa małopolskiego na podstawie wariantu zaakceptowanego przez województwo na etapie tworzenia koncepcji.

Jakie informacje musi zawierać system taryfowo-biletowy?

Ostateczne opracowanie musi zawierać m. in.:

- zasady funkcjonowania zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego, w tym wyliczenia cen poszczególnych biletów,

- kompleksowe zestawienie ofert biletowych, w tym ofert specjalnych,

- propozycję cenników (w tym bilety normalne i ulgowe),

- ocenę i przedstawienie wpływu przyjętego rozwiązania na wysokość przychodów z tytułu realizacji usług o charakterze użyteczności publicznej, w tym dopłat do biletów ulgowych, ze wskazaniem wartości liczbowych,

- zasady rozliczeń pomiędzy organizatorami, w tym z województwami ościennymi, wraz ze wskazaniem algorytmu podziału wpływów z poszczególnych ofert biletowych,

- zasady włączania do systemu kolejnych organizatorów wraz z algorytmami kształtowania nowych ofert oraz algorytmami podziału wpływów,

- zasady korzystania z parkingów przesiadkowych funkcjonujących w systemie Parkuj i Jedź (P+R),

- zasady sprzedaży biletów,

- zasady przeprowadzania kontroli biletów,

- zasady obsługi systemu pod względem organizacyjnym.

Pozostaje więc tylko zawarcie umowy i od tego czasu International Management Services będzie miało 140 dni na opracowanie systemu taryfowo-biletowego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
bilet
Małopolska

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....