TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Jerzy Szmit o rządowym projekcie ustawy o PTZ
TransInfo.pl - Opublikowano: 03.08.2016 18:10:53 1 komentarz
fot MIB

Przed wakacjami Sejm przyjął nowelizację ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, co dało samorządy rok na przygotowanie planów transportowych.Ma to umożliwić samorządom wywiązanie się z zadań w zakresie organizowania publicznego transportu zbiorowego oraz wyeliminować ryzyko utraty przez pasażerów dostępu do ulgowych biletów. Ustawa będzie teraz przedmiotem prac Senatu RP.

Przy okazji głosowania podsekretarz stanu Jerzy Szmit przedstawił projekt zmian w ustawie. O tych siedmiu punktach była mowa także na lipcowym spotkaniu sejmowej Komisji Infrastruktury:

- ?Rządowy projekt powstaje przy współpracy ze środowiskiem, aczkolwiek nie ukrywam, że ona układa się różnie. Niemniej jednak myślę, że projekt przedstawiony przez rząd będzie wynikiem roztropnego kompromisu, w którym różne interesy, opinie i potrzeby będą zrównoważone i pomogą transportowi publicznemu w rozwijaniu się, a ? przede wszystkim ? będą one korzystne i dobre dla polskich firm przewozowych. Główne propozycje zmian, ujęte w siedmiu punktach, wyglądają następująco.

Punkt pierwszy ? zmiany charakteru przewozów użyteczności publicznej. Zakładana zmiana przewiduje, że przewozy o charakterze użyteczności publicznej będą mogły być tworzone przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego wyłącznie na tych liniach, które nie będą obsługiwane przez przewoźników komercyjnych na zasadach rynkowych.

Punkt drugi ? przyznawanie przewoźnikom komercyjnym możliwości ubiegania się o dopłaty z budżetu państwa z tytułu honorowania ulg ustawowych. Umożliwi to udostępnienie biletów z ulgą ustawową dla pasażerów zarówno w przewozach użyteczności publicznej, jak i przewozach wykonywanych przez przewoźników komercyjnych. Proszę państwa, to jest o tyle istotny punkt, że ? tak jak przewiduje obecne brzmienie ustawy ? rekompensata dla przewoźników, którzy stosują bilety ulgowe może być przyznawana jedynie tym przewoźnikom, którzy mają status przewozów użyteczności publicznej. Natomiast uzyskuje się go jedynie w drodze przetargu, który musi ogłaszać samorząd, więc otwieramy możliwość nie tylko dla firm wyłanianych w przetargach, ale również dla tych, które nie będą stawały do przetargu, gdyż np. samorząd w ogóle go nie zorganizuje, tylko nadal będzie w innej formie prowadził przewozy.

Punkt trzeci ? likwidacja ograniczenia możliwości wysiadania pasażerów wyłącznie na przystankach określonych w rozkładzie jazdy. Był mocno formułowany przez środowisko przewoźników postulat, aby umożliwić pasażerom wysiadanie poza przystankami, które są wyznaczone w rozkładzie jazdy. Jest to przede wszystkim w interesie osób starszych czy osób, które dojeżdżają do wielkich miast ? czasami jest tak, że wyznaczony jest tylko jeden przystanek i istnieje potem konieczność dalszego podróżowania a poszukiwanie swojego celu podróży jest w tym wypadku bardzo utrudnione. Podkreślam, mówimy tylko o wysiadaniu, nie wsiadaniu, żeby nie burzyć całej logiki rozkładów jazdy, więc ? wyłącznie o wysiadaniu.

Punkt czwarty ? zróżnicowanie opłat za korzystanie z przystanków ze względu na wielkość autobusu z podziałem na jego pojemność przestrzeni pasażerskiej. Brak zróżnicowania opłat za korzystanie z przystanków przez przewoźników w zależności od liczby miejsc w autobusie powoduje często nierówne warunki konkurencyjne wśród przedsiębiorców. Korzystanie z przystanków to też był istotny punkt dyskusji, jest zresztą nadal. Proponujemy jednak rozwiązanie, aby koszty, które ponoszą jeżeli chodzi o autobusy, nie były równe, tylko rzeczywiście były rozkładane na liczbę pasażerów. Dajemy taką możliwość, to też chciałbym zaznaczyć. Proponujemy, żeby była taka możliwość dla organizatorów transportu.

Punkt piąty ? wprowadzenie obowiązku projektowania nowych przejazdów i kursów w połowie przedziału czasowego między przejazdami i kursami już istniejącymi.

Szanowni państwo, bardzo duży problem. Dzisiaj mamy taką oto sytuację, że ? w zasadzie ? nie ma ograniczenia, jeżeli chodzi o zgłaszanie się nowych przewoźników na określone godziny w rozkładzie jazdy. Powoduje to, że mamy często sytuacje, że autobusy odjeżdżają minutę wcześniej, minutę później. Wywołuje to też wielkie problemy u przewoźników, pokusę do podjeżdżania się. Niestety, takie rzeczy mają miejsce. Chcemy to uregulować tak, że nowy kurs ma wejść w połowie przerwy między dotychczas funkcjonującymi połączeniami.

Punkt szósty ? zmiana przepisów dotyczących możliwości cofania przez organizatorów potwierdzenia zgłoszenia przewozów upoważniającego do wykonywania przewozów komercyjnych. Zakładana zmiana wprowadzi przepis, że potwierdzenie zgłoszenia przewozów może być cofnięte przez organizatora po pisemnym ostrzeżeniu i ponownym stwierdzeniu naruszeń. Jest to złagodzenie obecnie obowiązujących przepisów ustawy. Wydaje się, że nie ma potrzeby tak rygorystycznych zachowań ze strony administracji. Trzeba dać szansę przewoźnikom. Jeżeli są jakieś nieprawidłowości to nie może to być od razu najsurowsza kara, czyli tak naprawdę cofnięcie możliwości wykonywania przewozów i w ogóle działalności gospodarczej w tym zakresie.

Punkt siódmy ? zwolnienie autobusów wykonujących przewozy regularne na liniach do 50 km z opłat za przejazdy na odcinkach płatnych dróg krajowych. Ten postulat był już zgłaszany wiele lat temu. Zyskał poparcie pana ministra Andrzeja Adamczyka, w związku z tym także znajduję się w zbiorze punktów, które będą umieszczone w projekcie dużej nowelizacji ustawy.?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
sejm
ustawa
ptz
MIiB
  • Roft – 03.08.2016

    "Przede wszystkim ? będą one korzystne i dobre dla polskich firm przewozowych." - dokładnie tak! O to chodzi. I jak już każdy mieszkaniec polskiej wsi będzie miał wypełnione podwórko passatami, a ostatni bus Sprinter zostanie zezłomowany, to może wreszcie ktoś zrozumie, że w komunikacji zbiorowej chodzi o pasażerów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....