TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Kampania 2018: Samochody+3 na buspasy
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 21.05.2018 16:03:35
Kampania 2018: Samochody+3 na buspasy

Białostoccy radni PiS chcą, by z buspasów w mieście mogły korzystać również m.in. taksówki, samochody przewożące niepełnosprawnych czy karetki pogotowia. Chcą również zgody na zwykłe auta pod warunkiem, iż jadą nimi co najmniej trzy osoby.

Liczą, że prezydent zgodzi się na taką zmianę. Radni PiS mają w Radzie Miasta Białystok samodzielną większość. W piątek przedstawili dziennikarzom projekt stanowiska dotyczącego zmian w korzystaniu z buspasów na miejskich ulicach, które zamierzają przyjąć na najbliższej sesji 21 maja.

Buspasy, czyli pasy ruchu przeznaczone wyłącznie dla ruchu miejskich (ewentualnie regionalnych) autobusów, są na kilku najważniejszych ulicach w centrum Białegostoku. Tylko na jednej z nich dopuszczono ruch taksówek, na pozostałych nawet one nie mogą z tych pasów korzystać.

Teraz radni PiS chcą zobowiązać prezydenta Białegostoku, by magistrat (zarządca dróg) zgodził się na udostępnienie buspasów również dla ruchu oznakowanych pojazdów przewożących niepełnosprawnych, motocykli i motorowerów, taksówek, karetek pogotowia a nawet pozostałym pojazdom pod warunkiem, że jadą nimi co najmniej trzy osoby (kierowca plus minimum dwóch pasażerów).

Jak mówią, chcą rozwiązań analogicznych do innych polskich lub europejskich miast. Radni uważają, że to rozwiązanie które nie będzie uciążliwe dla miejskich autobusów, których częstotliwość pojawiania się na buspasach szacują na kilkanaście pojazdów na godzinę. "Rodzi to wątpliwości czy - pomimo poniesienia ogromnych nakładów na budowę i remont dróg, na których wydzielono buspasy - są one wykorzystywane efektywnie i z pożytkiem dla mieszkańców Białegostoku" - pytają w stanowisku.

Uważają też, że zaproponowane zmiany przyniosą korzyści społeczne i wpłyną pozytywnie na środowisko: czas przejazdu wielu pojazdów skróci się, zmniejszą się korki na głównych ulicach, mniejsze będzie zanieczyszczenie powietrza spalinami aut w tych korkach stojących.

"Nasze stanowisko jest odpowiedzią na wnioski mieszkańców, które od dłuższego czasu są kierowane do radnych" - mówił przewodniczący klubu radnych PiS Henryk Dębowski. Podawał przykłady takiego szerszego wykorzystywania buspasów m.in. w Warszawie, Łodzi czy Wrocławiu; radni pokazywali zdjęcia oznaczeń buspasów z innych miast.

"Uważamy, że rozwiązanie z innych polskich miasta +jeden plus dwa+, czyli kierowca i dwóch pasażerów, jest czymś naturalnym" - dodał radny Piotr Jankowski. Przywoływał stanowisko Ministerstwa Infrastruktury, według którego nie ma przeszkód prawnych, by z buspasów korzystali też motocykliści. "Dzisiaj buspasy stoją tak naprawdę puste. Jeśli możemy na tę wolną przestrzeń wyprowadzić te pojazdy uprzywilejowane, to naprawdę będzie to krok w dobrym kierunku" - dodał Jankowski.

Radna Katarzyna Siemieniuk mówiła, że propozycja była konsultowana w innych miastach, gdzie takie rozwiązania obowiązują. "Nie znaleźliśmy żadnego, które by się z tego wycofało" - mówiła. Radni zapowiedzieli, że jeśli prezydent Białegostoku nie zgodzi się na takie zmiany, PiS zaproponuje to w swoim programie wyborczym w jesiennych wyborach samorządowych.

Rzeczniczka prezydenta Białegostoku Urszula Mirończuk zwraca uwagę, że tego typu rozwiązania są wprowadzane tam, gdzie tzw. godziny szczytu są długie i uliczne korki są rzeczywiście dużą uciążliwością, a - w ocenie władz miasta - w Białymstoku takiej skali problemu nie ma.

Podkreśliła, że Białystok od lat konsekwentnie stawia na komunikację publiczną, a tworzenie czy budowa buspasów w mieście nie odbywała się kosztem innych użytkowników ruchu. Wyjątkiem jest ulica Sienkiewicza, ale tam do korzystania z buspasów dopuszczono też taksówki.

Dodała, że jeśli miasto chce być nowoczesne, przyjazne mieszkańcom i bardziej ekologiczne, tworzy buspasy dla szybkiej komunikacji zbiorowej jako alternatywę dla mieszkańców. "Jeżeli wpuścimy tyle grup użytkowników na buspasy, to nikt nie zostanie na tych zwykłych pasach" - powiedział PAP rzeczniczka prezydenta Białegostoku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
buspas
Białystok

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....