TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

KDP z Pragi do Drježdźan w budowie od 2035? [FILM]
ČRO Tomasz Larczyński, TransInfo - Opublikowano: 21.02.2017 23:26:24 4 komentarze
KDP z Pragi do Drježdźan w budowie od 2035? [FILM]

Saksonia stara się, by budowa kolei dużych prędkości pomiędzy Pragą a Drježdźanami (Dresden, Drezno) zyskała w niemieckich planach transportowych wysoki priorytet. W Pradze po spotkaniu z premierem Republiki Czeskiej Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) zadeklarował to premier Saksonii Stanisław Tilich. Sobotka spodziewa się, że budowa na terenie Czech może rozpocząć się po roku 2035. Zdaniem obu premierów, projekt jest korzystny dla całej Europy Środkowej, nie tylko dla Czech i Saksonii.

"Jest to projekt o znaczeniu europejskim, ponieważ pozwala nam połączyć się z morzem, a dzięki temu i z światowymi rynkami", powiedział Tilich o budowie KDP, która będzie kontynuowana z Drježdźan przez Berlin do Hamburga.




O projekcie Saksonia rozmawia z niemieckim ministrem transportu Alexandrem Dobrindtem i próbuje go przekonać do uwzględnienia korzyści ekonomicznych. Łużycki kraj chce osiągnąć to, by projekt otrzymał najwyższy priorytet w federalnym planie budowy infrastruktury transportowej, którego ostateczny wygląd poznamy w tym roku.

"To jest pierwszy raz, kiedy mamy realną szansę na przeforsowanie tego projektu do federalnego planu ruchu z wyższym priorytetem", powiedział Sobotka. Ale prace przygotowawcze po stronie czeskiej, według niego, są już w toku.

"Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to po czeskiej stronie widzimy możliwość budowy w 2035 roku, ale oczywiście chcielibyśmy ewentualnie przyspieszyć przygotowania", powiedział. O kosztach inwestycji nie chce jednak spekulować, według niego nie jest to możliwe przed opracowaniem projektu.

Tilich uważa, że rozpoczęcie budowy w 2035 r. jest realistyczne. Jak długo potrwa budowa, nie chce przewidywać, budowa kolei dużych prędkości jest według niego niezwykle skomplikowana. "Obaj mówiliśmy, że 20 lat na budowę autostrady D8 to tak jakby nieco zbyt długo, może tym razem będzie trochę szybciej", zażartował. Po obu stronach granicy, według niego, jest wola budować tak szybko jak to możliwe.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Saksonia
Republika Czeska
KDP
  • Oferent – 22.02.2017

    Dlaczego tylko "Drježdźany" napisaliście po serbo-łużycku? Od razu cały artykuł można było napisać w tym języku.

  • dev – 22.02.2017

    Pewnie ktoś chciał "błysnąć"

  • gosc – 25.02.2017

    Panie Tomaszu, a do Mnichova Czesi też KDP planują?

  • Autor – 25.02.2017

    @goscJest w teoretycznych studiach, ale w praktyce to science-fiction. Zdecydowanie największy priorytet ma Praga-Ostrawa i Praga-Brno. Te Drježdźany to też bardziej Sasi cisną. Z kierunków zagranicznych prędzej spodziewałbym się Vídně niż Mnichova...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....