TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Kraków ogranicza ruch na Kazimierzu
TransInfo.pl - Opublikowano: 05.12.2017 09:32:23
Kraków ogranicza ruch na Kazimierzu

Kraków systematycznie wprowadza zmiany podnoszące komfort życia mieszkańców. Od wtorku (5 grudnia) na Kazimierzu zaczyna działać Strefa Ograniczonego Ruchu - ma podnieść bezpieczeństwo pieszych oraz ułatwić życie zmotoryzowanym mieszkańcom dzielnicy.

Statystyki za rok 2016 wskazują , że na 1000 mieszkańców Krakowa przypada 741 samochodów. To jeden z najwyższych wskaźników w Europie. W niektórych częściach miasta, jest to szczególnie dotkliwe - tak jak na Kazimierzu, gdzie przyjeżdżają kierowcy lokalni, inni krakowianie oraz zmotoryzowani turyści. W dni wolne od pracy jest to najbardziej uciążliwe. Znalezienie wolnego miejsca do parkowania nie jest łatwe.

Krakowianie akceptują zmiany

Dlatego w dzielnicy zmieni się organizacja ruchu ulicznego, co z jednej strony ma podnieść poziom bezpieczeństwa pieszych: dzieci, spacerujących turystów, czy mieszkańców idących za sprawunkami, a z drugiej ułatwić parkowanie mieszkańcom tej części miasta. Intensywność ruchu ulicznego ma zmaleć. Jak pokazują badania, choćby najnowsze sondaże realizowane na zlecenie Gazety Wyborczej, poziom akceptacji dla tego typu rozwiązań jest w Krakowie wysoki - ponad 60 proc. ankietowanych popiera ograniczenia ruchu w centrum, co jest najwyższym wskaźnikiem wśród innych polskich miast.

Dlatego od wtorku (5 grudnia), na obszarze części historycznego Kazimierza obowiązywać będą już nowe zasady ruchu. Dojazd do głównych ulic tego zabytkowego obszaru (Miodowej, Dietla, Krakowskiej, Dajwór, Starowiślnej) będzie możliwy dla wszystkich kierowców. Na węższe, wewnętrzne ulice kwartału, wjazd będą mieli tylko mieszkańcy, dostawcy, taksówkarze oraz goście hotelowi.

Chodniki dla pieszych

- Wszystkie wprowadzane zmiany dokonywane są z myślą o mieszkańcach Krakowa, tak by nawet w najbardziej turystycznych dzielnicach, utrzymać komfort poruszania się po chodnikach i ulicach - zapewnia Łukasz Franek, wicedyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Rosnąca popularność Krakowa wśród turystów sprawia, że władze miasta muszą coraz częściej szukać rozwiązań, które pozwolą zachować otwartość na gości i jednocześnie utrzymać atrakcyjność dzielnic turystycznych dla mieszkańców.

Dlatego też Strefę Ograniczonego Ruchu na Kazimierzu władze Krakowa wprowadzają wraz z porządkowanie chodników. Na całym obszarze Strefy Płatnego Parkowania likwidowane się miejsca postojowe, które pozostawiają pieszym mniej niż 2 metry szerokości chodnika (w pojedynczych przypadkach minimum wyznaczono na 1,5 metra). Dlatego np. na ul. Józefa na Kazimierzu parkowanie jest teraz dopuszczalne wyłącznie na jezdni (chodniki są zbyt wąskie) i tylko po jednej stronie. Takich zmian wychodzących na przeciw pieszym jest o wiele więcej.

Ulice dla lokalnych kierowców

Jednocześnie, by zadbać o kierowców, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ustawia słupki oddzielające ruch samochodowy od pasa pieszego. - W ten sposób kierowcy nie muszą się zastanawiać, czy zaparkowali zgodnie z przepisami, a piesi mogą swobodnie przechodzić. Takie porządkowanie sytuacji, po pierwszym zdziwieniu kierowców, spotyka się z przychylnością - mówi Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT. - Jednocześnie, by zadbać o kierowców mieszkających przy ulicach ze zmniejszoną liczbą miejsc postojowych na ulicach, władze Krakowa decydują się na takie ruchy, jak ograniczenie wjazdu, dla samochodów spoza kwartału - dodaje.

Zmienią się więc kierunki ruchu niektórych ulic, aby zniechęcić kierowców do krążenia w poszukiwaniu miejsca postojowego. Odcinek ulicy Miodowej, między ul. Bożego Ciała i Brzozową, będzie jednokierunkowy w stornę ul. Starowiślnej. Na ul. Wawrzyńca zmiany będą bardziej znaczące. Jazda będzie możliwa od ul. Dajwór do ul. Bożego Ciała (a więc odwrotnie niż dziś). To duża zmiana, ale ma uchronić kwartał przed kierowcami używającymi wąskich uliczek Kazimierza do tranzytu lub omijającymi korki na ważniejszych arteriach. Jeden kierunek ruchu zostanie wprowadzony również na ul. Halickiej.

Dodatkowo na dwupasmowej ul. Dietla, na skrajnych pasach pomiędzy ulicami Krakowską i Starowiślną, dopuszczono parkowanie na czas nocy (pomiędzy godz. 20, a 7 rano) i na cały okres weekendowy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
ZIKiT Kraków
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....