TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Miejscy przewoźnicy tną koszty: Wrocław, Poznań, Tarnów
TransInfo.pl - Opublikowano: 29.04.2020 14:30:26
Miejscy przewoźnicy tną koszty: Wrocław, Poznań, Tarnów

Wirus mocno uderzył w finanse komunikacji miejskiej w całej Polsce, a na horyzoncie nie widać pomocy ze strony państwa. To oznacza, że miejskie spółki muszą radzić sobie same.

Wprowadzane oszczędności to przede wszystkim efekt mniejszych przychodów ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej, które spadły generalnie o 80- 90 proc.

Do tego cały czas w mocy pozostaje rządowe ograniczenie w zakresie maksymalnej pojemności taboru, co powoduje, że koszty funkcjonowania miejskich spółek komunikacyjnych są w zasadzie niezmienne.

W tej sytuacji większość samorządowych spółek zapowiedziała cięcia. Przyglądamy się, jak robią to trzy wybrane miasta.

MPK Wrocław

Cięcia we Wrocławiu są niezbędne, bo przychody z biletów komunikacji miejskiej spadły o 90 proc. przy w zasadzie niezmiennych kosztach funkcjonowania spółki. W odpowiedzi na ciężką sytuację Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji we Wrocławiu przeprowadziło pionową restrukturyzację. Polega ona na scalaniu poszczególnych działów i redukcję dyrektorskich etatów. I tak od maja dyrektor ds. bezpieczeństwa przejmie obowiązki dyrektora zakładów tramwajowych i dyrektora przewozów autobusowych. W ich miejsce powstanie jeden dział przewozów, który wchłonie kompetencje tych trzech. Tym samym liczba wszystkich pionów w MPK zmniejszy się z sześciu do czterech. Zdaniem firmy przyniesie to kilkaset tysięcy złotych oszczędności rocznie.

Dodatkowo zostanie utworzony piąty wydział – dział inwestycji, który będzie działał bez dyrektora, i będzie bezpośrednio podlegał prezesowi MPK, który jeszcze zadeklarował, że przez najbliższe miesiące nie będzie pobierał całej pensji.

-"Nigdy w MPK tak dużo nie pracowaliśmy jak przez ostatnie 40 dni. Nasze przychody nie spadły, a liczba obowiązków wzrosła. Jednak zdecydowałem, że zawieszam część swojego wynagrodzenia na najbliższe miesiące – zadeklarował na łamach "Gazety Wyborczej" Krzysztof Balawejder.

Jak podkreśla MPK Wrocław, wprowadzane oszczędności nie dotkną ani kierowców, ani motorniczych.

MPK Poznań

Poznańskie MPK szacuje, że w marcu i kwietniu o jedną piątą spadła liczba przewozów w porównaniu do ubiegłego roku.

Tym samym spółka zaczęła oszczędzanie. By ograniczyć koszty, spółka zdecydowała się na obniżenie wynagrodzeń pracowników. Takie rozwiązanie umożliwia pracodawcom Tarcza Antykryzysowa. Tym samym o … jedną piątą zmalało od kwietnia wynagrodzenie dla 141 pracowników administracyjno-technicznych. O tyle też krócej też pracują. W normalnym wymiarze i za dotychczasowe wynagrodzenie pracują zatrudnione na stanowiskach związanych bezpośrednio z funkcjonowaniem komunikacji miejskiej - m.in. nadzór ruchu.

W przypadku kierowców, motorniczych i pracowników obsługi technicznej zamrożono płatne nadgodziny. Ewentualne nadgodziny będzie można odebrać w formie krótszego dnia pracy lub wolnego.

-"Niełatwe, ale podjęte w odpowiednim czasie decyzje mają szczególne znaczenie z uwagi na to, że trudno dziś przewidzieć ogrom skutków, w tym gospodarczych, które pozostawi po sobie pandemia koronawirusa – tłumaczy "Gazecie Wyborczej" Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka MPK. – Zarząd ma głęboką nadzieję, że okres zmniejszenia czasu pracy uda się skrócić do niezbędnego minimum."

MPK Tarnów

Z powodu pandemii COVID-19 straty miesięczne w MPK Tarnów sięgają średnio 400 tysięcy zł.

-"To są bardzo duże straty. Została ograniczona liczba wozokilometrów, a koszty nasze pozostały na podobnym poziomie. Oczywiście oszczędzamy na paliwie, ale to zdecydowanie nie wystarczy, bo nasze przychody w przypadku np. kwietnia zmniejszyły się o 660 tysięcy zł. To, że jest mniej ludzi w autobusach, to z kolei wpływa na budżet ZDiK-u, bo nie ma przychodów z biletów. Jak ZDiK nie ma przychodów z biletów – nie ma nam z czego płacić. I to jest błędne koło – tłumaczy lokalnej prasie Jerzy Wiatr, prezes MPK Tarnów.

W tej sytuacji MPK obniżyło do zera fundusz premii motywacyjnej dla pracowników, czyli średnio każdy pracownik stracił o ok. 200 złotych. Niestety, pandemii końca nie widać, dlatego spółka już przygotowuje redukcję zatrudnienia. Część osób odchodzi na emerytury, części kończą się umowy i nie będą już przedłużane.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
budżet
Wrocław
Poznań
Tarnów

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....