TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

PIS o znowelizowanej ustawie o ptz
TransInfo.pl - Opublikowano: 25.07.2016 18:00:38
PIS o znowelizowanej ustawie o ptz

21 lipca parlamentarzyści wysłuchali sprawozdania Komisji Infrastruktury o senackim projekcie ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym (druki nr 716 i 725).

Tego samego dnia nowelizacja została przyjęta przez Sejm. W ramach obrad, Sejm uchwalił, że w dyskusji nad tym punktem wysłucha 5-minutowych oświadczeń w imieniu klubów i koła. Jako pierwszy w imieniu Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość zabrał głos poseł Jerzy Bielecki. Oto jego podsumowanie prac nad ustawą o ptz:

-"Panie Marszałku! Panie Ministrze! Wysoka Izbo! Mam zaszczyt w imieniu klubu Prawo i Sprawiedliwość przedstawić opinię o senackim projekcie ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Projekt ustawy ma na celu przesunięcie o rok terminu wejścia w życie niektórych przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym. Ponadto wprowadza zmiany w przepisach przejściowych polegające na konsekwentnym przedłużeniu bądź przesunięciu obowiązywania związanych z tym regulacji. Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym ma duże znaczenie dla dostępności komunikacyjnej całego kraju i wpływa na

zrównoważony rozwój szczególnie terenów wiejskich. Powinna zapewnić sprawny system komunikacji publicznej. Pomimo 6-letniego okresu vacatio legis niektórych przepisów wymienionej ustawy zarówno organizatorzy publicznego transportu zbiorowego, jak i przewoźnicy zgłaszają wątpliwości, co do możliwości wywiązania się z nałożonych zadań w zakresie organizowania publicznego transportu zbiorowego. Wejście w życie z dniem 1 stycznia 2017 r. określonych przepisów spowoduje, że ok. 15 mln pasażerów będzie zagrożonych utratą dostępu do ulgowych biletów z uwagi na to, że w zakresie transportu drogowego do dnia 30 czerwca 2016 r. tylko 9% samorządów wybrało operatorów publicznego transportu zbiorowego, a w zakresie transportu kolejowego ? tylko 20 samorządów.

W konsekwencji przewoźnicy komercyjni, którzy nie będą otrzymywali rekompensaty z tytułu stosowania ustawowych ulg, przestaną je oferować. Przyczyną takiego stanu może być fakt, że nowe przepisy dotyczące organizacji publicznego transportu zbiorowego nie dają gwarancji stworzenia systemu odpowiadającego oczekiwaniom społecznym. Wśród mankamentów obecnego rozwiązania samorządy zgłaszają brak możliwości przyznawania operatorowi publicznego transportu zbiorowego prawa wyłącznego.

Obowiązująca teraz zasada nieograniczonej ochrony konkurencji w transporcie publicznym, czyli liberalizmu gospodarczego, jest równoznaczna z pogorszeniem się sytuacji mieszkańców małych miejscowości. Istotą prawa wyłącznego jest, bowiem możliwość rekompensowania strat generowanych przez linię deficytową, której utrzymanie jest istotne ze społecznego punktu widzenia, z dochodów z linii rentownej. W konsekwencji przyjętych rozwiązań samorządy nie są zainteresowane wdrażaniem tego systemu. W sposób oczywisty prowadzi to do ograniczania liczby linii deficytowych oraz liczby wykonywanych kursów, a tym samym pogorszenia się mobilności Polaków. Wejście w życie określonych przepisów ustawy 1 stycznia 2017 r. wprowadzi, zatem zamieszanie i trudności na rynku przewozu osób. W celu uniknięcia wspomnianych trudności obecny projekt ustawy przewiduje przesunięcie terminu wejścia w życie tych przepisów na dzień 1 stycznia 2018 r., jednocześnie wprowadza zmiany w przepisach przejściowych. Proponowane zmiany spowodują wydłużenie okresu stosowania obowiązujących obecnie przepisów dotyczących przewozu osób w transporcie krajowym, w tym przekazywania przewoźnikom dopłat do utraconych przychodów z powodu stosowania ulg. Posłowie Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość będą popierać przedłożony projekt. Dziękuję. "


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
sejm
ptz
PIS. MIB
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....