TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Płatne drogi krajowe za naszą granicą
Tomasz Larczyński, TransInfo - Opublikowano: 03.01.2017 21:23:21
Brama mytna w Pradze / fot. Aktron, CC BY-SA 3.0

Ministerstwo Transportu Republiki Czeskiej chce rozszerzyć myto elektroniczne na kolejnych  900,3 km dróg klasy pierwszej (silnic I. třídy, odpowiednik naszych krajowych oraz ekspresowych). Aktualnie w tej kategorii płatnych jest 230 km dróg. Opłata obejmuje pojazdy o masie powyżej 3,5 t.

900,3 km to maksymalna liczba kilometrów, którą można dodać do aktualnego systemu bez jego zasadniczej przebudowy, jak powiedział rzecznik ministerstwa Zdeněk Neusar.

Według analiz firmy Deloitte rocznie przyniesie to państwu ok. 1,1 mld Kč (ok. 180 mln zł).

Deloitte w analizie przygotowanej na zlecenie ministerstwa sprawdziło trzy warianty opłat, oprócz wspomnianego jeszcze rozszerzenie o 76,1 km lub 474,1 km dróg klasy I.

Przy przedłużeniu o 474 kilometrów, można pobierać myto na drogach, na których ruch samochodów objętych tą opłatą osiąga 75% w porównaniu do odcinków już objętych mytem. Rozszerzenie do wariantu 900 km to zejście do poziomu 50% ruchu ciężarówek. Natomiast 76 km to takie odcinki, na których ruch ciężarówek jest podobny, jak na odcinkach obecnie płatnych, jak twierdzi Deloitte. Ministerstwo zdecydowało się zatem na najodważniejszy wariant.

W Republice Czeskiej myto od cięższych samochodów (autobusy też są nim objęte) jest pobierane o 2007 r., początkowo tylko od pojazdów powyżej 12 t. Taryfikator różni się w zależności od klasy ekologicznej pojazdu i wynosi od 0,79 do 2,55 Kč/km (ok. 0,13-0,42 zł), z tym, że nieco rośnie w piątkowe popołudnia, kiedy ten segment dróg jest najbardziej obciążony. Głównym celem myta jest wsparcie transportu kolejowego, zwłaszcza towarowego, co jest w Czechach bardzo istotne z uwagi na położenie na europejskich szlakach tranzytowych. Trwają intensywne dyskusje nad objęciem mytem także samochodów osobowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Republika Czeska
zrównoważony transport
tranzyt
myto
myto elektroniczne
ograniczanie ruchu samochodowego
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....