TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Retro-wagon zamiast nowoczesnego EZT
Tomasz Larczyński, TransInfo - Opublikowano: 03.01.2017 22:32:58 1 komentarz
Tabor może mniej malowniczy niż historyczny, ale chyba wygodniejszy (źródło: RegioJet)

Podczas kontroli Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Regionalnego (Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja) urzędnicy z pewnym zdziwieniem odkryli, że prywatny operator RegioJet miejsce na trasie Komarno - Bratysława zestawia niektóre składy z pojedynczych, zamiast podwójnych EZT, wbrew umowie o dofinansowanie. A to nie koniec odkrytych niespodzianek taborowych.

Według MDVRR jest to znaczące naruszenie umowy i nieprzestrzeganie zakładanej zdolności przewozowej. Resort wezwał RegioJeta, by pasażerów szybko przeprosił i postawił na tory brakujące jednostki.

Wyniki kontroli są całkiem jasne. Według umowy pociąg ma mieć pojemność 500 os., a w rzeczywistości jest to zaledwie 320 os., skonstatował minister transportu Árpad Érsek.

Érsek mówił, że wykryto nawet tak kuriozalne przypadki, jak gdy RegioJet podstawiał jako normalne pociągi liniowe składy?retro, złożone z zabytkowych wagonów czechosłowackich.

Tymczasem umowa jest precyzyjna: konstrukcyjna prędkość użytego taboru ma wynosić co najmniej 120 km/h, siedzenia pasażerskie mają mieć wykończenie materiałowe (czyli nie plastikowe, drewniane lub z syntetycznej skóry), ma być możliwy przewóz wózków dziecięcych i rowerów, dostępna toaleta dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej,  system informacji pasażerskiej i klimatyzacja.

Operator poinformował, że sytuacja wynikła z odesłania części jednostek na przeglądy okresowe, co ma wkrótce się zakończyć.

Trzeba oddać przewoźnikowi sprawiedliwość, że część winy tkwi w umowie. Ministerstwo zamówiło 12 jednostek, z czego 10 do ruchu liniowego i 2 do rezerwy. Gdy okazało się, że potoki pasażerskie skutkują przepełnieniem połączeń, RegioJet włączył do ruchu liniowego rezerwę, jednak ministerstwo odmówiło rozszerzenia zamówienia. A że odpowiednik naszej naprawy rewizyjnej funkcjonuje też na Słowacji, w efekcie zdziwienie pasażerowie naddunajskich połączeń ze zdziwieniem zobaczyli na dworcu wypożyczane w geście rozpaczy retro-wagony z 1977 roku, normalnie kursujące w pociągach turystycznych?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Słowacja
  • Gągort – 10.01.2017

    Haha, oni naprawdę puszczali wagony "retro", ale są na 120 :) https://youtu.be/dRofqbL_3Oc

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....