TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Śląskie stawia na transport publiczny
TRANSINFO - Opublikowano: 04.06.2014 12:18:48
Śląskie stawia na transport publiczny
Samorządy centralnej części woj. śląskiego chcą przeznaczyć dużą część nowych unijnych pieniędzy na transport publiczny. Część infrastruktury transportowej jest w złym stanie, a wiele pojazdów - przestarzałych. 2 czerwca radni woj. śląskiego zajmowali się m.in. stanem przygotowań subregionu centralnego do zagospodarowania nowych środków unijnych. Wiceprzewodniczący zarządu Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP (KZK GOP) Grzegorz Dydkowski przedstawił podczas sesji sejmiku analizę, z której wynika m.in., że ruch komunikacji publicznej w miastach nie jest płynny, a koszty transportu miejskiego rosną znacznie szybciej, niż dochody miast czy gmin. Analiza ta znalazła się w przygotowanej pod kątem nowych środków UE strategii rozwoju największego z czterech subregionów woj. śląskiego. Występujący w imieniu subregionu prezydent Jaworzna Paweł Silbert wyjaśnił, że problemy transportu publicznego w tej części województwa wynikają m.in. z różnych możliwości finansowych funkcjonujących tam 81 miast, gmin i powiatów. Akcentował, że dotąd nie powstało np. studium transportowe obejmujące cały ten specyficzny, gęsto zaludniony teren. Taki dokument uporządkowałby rozwój systemu transportu, poczynając od sieci potrzebnych dróg i linii kolejowych. To z kolei ułatwiłoby określenie potrzeb rozwoju komunikacji publicznej. Przypomniał, że już w poprzednim Regionalnym Programie Operacyjnym Woj. Śląskiego (na lata 2007-2013) część środków UE została przekazana do samodzielnego rozdysponowania między cztery subregiony województwa. Największy, obejmujący m.in. aglomerację katowicką subregion centralny dostał wtedy w trybie pozakonkursowym ponad 405 mln zł. Podobne rozwiązanie zostanie zastosowane w nowym RPO. W latach 2014-2020 w woj. śląskim dotychczasowe 'programy rozwoju subregionów' zastąpi konstrukcja Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). Subregion centralny ma dostać - z wykorzystaniem ZIT - ponad 793 mln euro. Warunkiem jest przygotowanie przez poszczególne subregiony odpowiednich strategii rozwoju. Muszą one być zgodne z dokumentami europejskimi, krajowymi i regionalnymi i - jednocześnie - lokalnymi potrzebami. Związek Gmin i Powiatów Subregionu Centralnego Woj. Śląskiego powierzył przygotowanie takiej strategii KZK GOP, który z kolei zlecił to zespołowi Centrum Badań i Ekspertyz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Odebrana w grudniu ub. roku strategia została już zaopiniowania m.in. przez ekspertów MIR oraz unijnej inicjatywy Jaspers –i będzie jeszcze poprawiana.Z diagnozy stanu transportu publicznego zawartej w 'transportowej' części strategii wynikają projekty przygotowywane teraz w ramach subregionu. Część z nich powstaje pod kątem finansowania z ZIT. To m.in. 40 projektów budowy systemu węzłów przesiadkowych, w tym park&ride: 21 projektów w 18 gminach aglomeracji katowickiej (w tym np. 4 w Katowicach) oraz 19 projektów na terenie 24 gmin tzw. obszaru funkcjonalnego aglomeracji. Z ZIT miałoby też zyskać wsparcie 7 projektów zakupów taboru. Inne projekty transportowe subregionu powstają pod kątem krajowego programu Infrastruktura i Środowisko. To np. węzeł przesiadkowy Sądowa w Katowicach, centrum przesiadkowe w Toszku, system parkingów przy środkach komunikacji w Tychach i kolejne zakupy nowych autobusów (m.in. przez przedsiębiorstwa w Gliwicach, Katowicach, Sosnowcu i Tychach). Z krajowego programu finansowane miałyby być też np.: kontynuacja modernizacji infrastruktury tramwajowej w aglomeracji katowickiej, nowy tramwaj w Jaworznie i inwestycje w infrastrukturę trolejbusową w Tychach, systemy zarządzania ruchem i informacją (rozwijane w Gliwicach oraz budowane przez KZK GOP, Tychy i Katowice), a także modernizacja brakujących elementów linii kolejowej Katowice-Rybnik na potrzeby kolei regionalnej - głównie między Katowicami i Orzeszem. Podsumowując: w ramach nowego Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego (RPO) na wsparcie dla niskoemisyjnego transportu miejskiego i efektywnego oświetlenia przeznaczono 410,6 mln euro (m.in. na 409 sztuk taboru i 67 węzłów przesiadkowych). Spośród wydatków na transport - ponad 411 mln euro ma trafić na remonty co najmniej 321 km i budowę 43 km nowych dróg wojewódzkich i powiatowych. Region planuje też wydać blisko 93 mln euro na remonty co najmniej 70 km linii kolejowych i zakup 10 pojazdów kolejowych. Takie kwoty zawierają dokumenty, które do 23 czerwca objęte są społecznymi konsultacjami. Dalsze informacje tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Śląskie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....