TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Szczeciński Ruch Miejski chce zmian w systemie GMV
TransInfo,pl - Opublikowano: 22.03.2018 08:00:35
Szczeciński Ruch Miejski chce zmian w systemie GMV

Niespełna 2,5 roku temu – tj. 27 listopada 2015 roku Miasto Szczecin podpisało protokół odebrania od wykonawcy – GMV Innovating Solutions sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i Grupo Mecanica del Vuelo Sistemas S.A.U. z Madrytu – systemu zarządzania komunikacją miejską.

W skład systemu weszły m.in. takie rozwiązania jak: e-bilet i e-kasowniki, mobilne biletomaty w autobusach i tramwajach oraz stacjonarne na przystankach komunikacji miejskiej, a także tablice systemu informacji pasażerskiej. System został objęty 3-letnią gwarancją, której okres upływa pod koniec tego roku.

Od początku działania, system wzbudzał wiele kontrowersji, ponieważ nie funkcjonował tak jak powinien. W szczególności wiele biletomatów w autobusach i tramwajach ulega awarii na skutek drgań występujących podczas jazdy. Kupno biletów w środkach komunikacji miejskiej jest problematyczne z uwagi na różne rodzaje automatów (wyłącznie na kartę bankową, na kartę i bilon i tylko na bilon). Pasażerowie bez biletu muszą być więc przygotowani i wsiadając do autobusu czy tramwaju powinni posiadać zarówno kartę jak i bilon. Do tej pory nie wszystkie autobusy mają zamontowane automaty do sprzedaży biletów.

Ponadto tablice na przystankach często nie pokazywały rzeczywistego przyjazdu wszystkich autobusów, bo system GPS w pojazdach nie działał poprawnie. Dodatkowo pasażerowie nie zawsze mogą skasować e-bilet, ponieważ elektroniczne kasowniki były wyłączone albo zepsute. Lista uchybień jest jednak znacznie dłuższa. Pikanterii dodaje fakt, iż całe przedsięwzięcie kosztowało 54 mln zł, z czego część dofinansowała Unia Europejska. Wobec tego, że okres gwarancji na cały system zbliża się ku końcowi (ale pewnie również z uwagi na zbliżające się wybory samorządowe) pojawiają się głosy o konieczności naprawy systemu i zmiany jego funkcjonowania. System nie tylko działa wadliwie, ale również nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału.

Ruch proponuje

Inicjatywę w tym celu podjął Szczeciński Ruch Miejski. Jego działacze napisali list otwarty do ZDiTM, który nadzoruje cały system. Ruch przedstawił następujące propozycje zmian systemu:

- wprowadzenie taryfy przystankowej, tak by przejechanie 1 przystanku nie wiązało się z koniecznością zapłaty ceny najtańszego biletu jak obecnie, a np. 40 gr. Taryfa przystankowa obowiązuje np. w Poznaniu;

- zmiana systemu e-portmonetki, która obecnie się nie sprawdza. Aktualnie gdy podróżny wysiadając zapomni przyłożyć bilet do e-kasownika w pojeździe i przesiądzie się do innego pojazdu, to dla systemu pasażer będzie podróżował w kilku pojazdach na raz (i przez to bezpodstawnie zapłaci więcej). Postuluje się zmianę, aby przesiadka automatycznie kończyła podróż poprzednim pojazdem;

- poprawienie czytelności i ilości informacji wyświetlanych przez tablice na przystankach;

- podwyższenie sprawności tablic w autobusach, które obecnie są bardzo awaryjne;

- zwiększenie jakości systemu jako całości, poprzez likwidację częstych awarii;

- jeśli w pojeździe nie ma biletomatu lub jest on niesprawny bądź jeśli nie ma możliwości zapłaty kartą, pasażer mógłby podróżować za darmo;

- brak możliwości kupienia biletów u kierowcy. Zdaniem wnioskodawców to ukróci wiele konfliktów pomiędzy pasażerami, a kierowcami związanych z tym, że automat przyjmuje wyłącznie określoną formę płatności i nie będzie angażowało prowadzących pojazd w zbędne dyskusje;

- podstawową zasadą ma być możliwość zakupu biletu w pojeździe przy użyciu karty. Jeśli automat takiej możliwości nie ma, a pasażer nie posiada bilonu, to mógłby jechać za darmo. Przy tym postulowana jest wymiana starych biletomatów nieposiadających takiej funkcji, na nowe;

- wyposażenie obecnych automatów GMV również w możliwość płatności gotówką, z uwagi na to, że istnieje techniczna możliwość.

W liście czytamy również, że: "podróżowanie transportem publicznym powinno być intuicyjne, bezproblemowe, bezstresowe dla wszystkich pasażerów, a także skoncentrowane na zasadzie "Klient nasz pan" (…). W naszym mniemaniu te zasady są proste i uczciwe dla obu stron oraz uczynią podróż komunikacją dużo przyjemniejszą".

Trzeba przyznać, że propozycje Szczecińskiego Ruchu Miejskiego są przyjazne dla pasażera. Jednakże koszt związany z wprowadzeniem zmian może być mniej przyjemny dla budżetu miasta. Pozostaje zatem czekać na odpowiedź ze strony ZDiTM.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet
SDIP
ZDiTM Szczecin
GMV

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....