TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Tallin podsumował 9 lat z Bezpłatną Komunikacją Miejską
- Opublikowano: 21.02.2020 15:30:53
Tallin podsumował 9 lat z Bezpłatną Komunikacje Miejską ; fot. UITP

Przy okazji nowej taryfy dla nierezydentów - o której pisaliśmy w TransInfo TUTAJ - estońskie miasto podsumowało ponad 9-letni okres funkcjonowania w mieście darmowego transportu publicznego dla mieszkańców.

Zdaniem Tallina, w porównaniu do roku 2017 r. korzystanie z transportu publicznego przez mieszkańców Tallina wzrosło o 10%.

Przypomnijmy, że wcześniej miasto podawało również wysokie wskaźniki - po dwóch latach liczba użytkowników transportu publicznego wzrosła o ok. 5 proc., a po trzech o 8 proc. w stosunku do 2012 roku. W tym samym czasie liczba pojazdów w centrum zmalała o 5 proc. W rezultacie wzrostu liczby pasażerów konieczne było powiększenie floty pojazdów i zatrudnienia większej liczby kierowców.

Zadowolony jak tallińczyk

Mamy też wyniki barometru nastrojów przeprowadzonych przez firmę ankieterską Turu-uuringute AS. Pokazują one również, że 83% mieszkańców miasta jest zadowolonych z nowego sposobu organizacji komunikacji miejskiej i tylko 6,3% respondentów stwierdziło, że nie jest z niego zadowolona.

Około 88% mieszkańców korzystających z transportu publicznego w Tallinnie stwierdziło, że są zadowoleni z obsługi tramwajowej, a 81% jest zadowolonych z obsługi autobusami.

Trolejbusy zyskały mniej pozytywnych głosów, ale nadal są doceniane przez ponad połowę pasażerów, czyli 59%.

Jak powiedział Deniss Boroditš, CEO Tallinna Linnatranspordi AS (TLT). "W przypadku trolejbusów niższy poziom zadowolenia jest zrozumiały, ponieważ flota tego typu pojazdów jest starsza, ale mamy nadzieję, że w ciągu kilku najbliższych lat zastąpią je nowoczesne autobusy elektryczne" - dodał.

Boroditš powiedział również, że w tym roku firma TLT odbierze 100 nowych przyjaznych środowisku autobusów gazowych marki Solaris i zainwestuje ponad milion euro w sprzęt do czyszczenia taboru.

Na koniec dodajmy, że stolica Estonii od 1999 r. systematycznie bada poziom zadowolenia z komunikacji miejskiej. W 2000 r. - w skali od 0 do 5 - uzyskano wynik 3,6 zadowolenia z transportu publicznego w mieście; w 2015 r. powyżej 4 punktów i w 2018 r. uzyskano rekordowy, jak do tej pory wynik 4,15.

9 lat temu

Przypomnijmy - 430-tysięczny Tallin wprowadził darmowy transport publiczny w 2013 roku. W wyniku referendum, które odbyło się w 2012 roku, wszyscy zameldowani mieszkańcy uzyskali dostęp do darmowego transportu miejskiego, pod warunkiem zakupu tzw. zielonej karty uprawniającej do darmowych przejazdów. Z kolei, aby kupić zieloną kartę trzeba się zameldować w mieście. W ciągu trzech pierwszy lat funkcjonowania BKM liczba mieszkańców miasta zwiększyła się z 416 tys. do 440 tys. ludzi. Oznacza to, że zameldowało się ok. 25 tys. osób, a każdy z nich wniósł do kasy miasta ok. 1000 euro. 

Taka wysoka dynamika działała oczywiście tylko na początku, ale najnowsze plany taborowe i poziom zadowolenia mieszkańców pokazują, że wprowadzenie BKM w Tallinie zakończyło się sukcesem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
BKM
Estonia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....