TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Transportowe sposoby na globalne ocieplenie
PAP - Opublikowano: 21.06.2015 13:30:46
Transportowe sposoby na globalne ocieplenie

Zakaz wjazdu pojazdów z silnikami diesla po 2020 r., rowery "ciężarowe", podwyżki cen za parkowanie w centrum - to niektóre pomysły z europejskich miast, które walczą z globalnym ociepleniem.
W środę w Warszawie odbyło się seminarium zorganizowane przez ambasady Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, podczas którego przedstawiciele kilku europejskich miast wymieniali doświadczenia dotyczące budowania gospodarki niskoemisyjnej.
Ambasador Francji Pierre Buhler nawiązał do mającej ukazać się w czwartek "ekologicznej" encykliki papieża Franciszka. Jak powiedział, papież, jeden z największych autorytetów na ziemi, wzywa w niej do "drastycznego" ograniczenia emisji CO2.
W niedzielę, mówiąc o encyklice, papież zachęcał wiernych, by "towarzyszyć temu wydarzeniu ze szczególną uwagą skierowaną na degradację środowiska naturalnego, ale również na jego ratowanie".
"Ta encyklika jest skierowana do wszystkich: módlmy się, aby wszyscy mogli przyjąć jej przesłanie i wzrastać w odpowiedzialności za wspólny dom, jaki powierzył nam Bóg" - powiedział papież Franciszek.
Ambasador Niemiec Rolf Nikel przekonywał, że nie ma odwrotu od ograniczania emisji. "Albo ją zredukujemy i nie dopuścimy do tego, że temperatura wzrośnie o 2 stopnie C, albo będziemy obserwować dramatyczne zmiany klimatu - huragany, katastrofalne powodzie i inne gwałtowne wydarzenia. Ucierpi na tym gospodarka, zrodzą się niepokoje społeczne" - mówił.
Przypomniał o ubiegłotygodniowym szczycie państw G -7, podczas którego uczestnicy uznali za wiążące cele klimatyczne, w tym niedopuszczenie, by średnia temperatura wzrosła o 2 stopnie Celsjusza w stosunku do epoki przedindustrialnej. Przywódcy najbardziej uprzemysłowionych krajów świata uznali też, że do końca tego stulecia konieczna jest całkowita dekarbonizacja.
Ale UE i G-7 same nie rozwiążą problemu globalnego ocieplenia to zadanie dla wszystkich; zarówno dla bogatych jak i biednych - mówił Nikel. Jak dodał, Chiny - jeden z największych "trucicieli świata" tylko w 2013 r. zainwestowały w energię odnawialną 56 mld dol. Równie gwałtowny wzrost zainteresowania OZE zanotowano w ostatnich latach w USA, gdzie trzykrotnie zwiększono produkcję energii z wiatru i dziesięciokrotnie z fotowoltaiki.
Jak mówił wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski w Europie to właśnie miasta zużywają 80 proc. energii. Dlatego w ogromnej mierze to od nich zależy sukces walki o zmniejszenie emisji. Podkreślił jednak, że choć generalnie mają wspólny cel dotyczący ograniczenia emisji, to jednak uwarunkowania, w tym np. historyczne, powodują, że sposoby dochodzenia do niego są różne. Jako przykład podał Warszawę, miasto niemal doszczętnie zburzone w czasie drugiej wojnie światowej i odbudowywane w latach 50 i 60. "Dziś naprawiamy błędy urbanistyczne sprzed lat. Wtedy to miasto pomyślano bardziej do jeżdżenia niż do chodzenia. Chcemy to zmienić o 180 stopni" - deklarował.
To jednak - jak mówił - wymaga zbudowania inteligentnej sieci "czystego" transportu publicznego, a także "pewnej elastyczności" władz krajowych. Władze miejskie chciałyby np. ograniczyć emisje zanieczyszczeń m.in. przez podwyższenie opłat za parkowanie w centralnych punktach stolicy, ale na przeszkodzie stoją przepisy krajowe, które określają limity takich opłat.
Od 2020 r. do Paryża nie będzie można wjechać samochodem z silnikiem diesla - zapowiedziała z kolei Anne Ged, szefowa paryskiej Agencji Klimatycznej. Paryż wyznaczył sobie cel, by do tego czasu obniżyć zużycie energii o 25 proc. , o tyle samo zmniejszyć emisję zanieczyszczeń a 25 proc. zużywanej przez miasto energii ma pochodzić z OZE. Jak dodała Ged, nie jest to łatwe, bo dwumilionowy Paryż jest najbardziej zagęszczonym miastem w Europie, znajduje się tam bardzo wiele starych, często zabytkowych i prywatnych budynków, wymagających termoizolacji, co pozwoliłoby na znaczące obniżenie zapotrzebowania na energię. Jak mówiła, już w ok. 25 tys. lokali socjalnych udało się przeprowadzić termomodernizację, ten sam proces odbywa się w instytucjach kultury, bankach i innych.
Ambitny plan redukcji emisji postawił sobie Frankfurt nad Menem; do 2050 r. chce zmniejszyć zużycie energii o 50 proc. i całkowicie przestawić na energię z OZE. Przedstawicielka Frankfurtu Alice Bauer powiedziała, że codziennie do pracy dojeżdża tam ponad 320 tys. osób. i liczba ta stale rośnie. "Frankfurt nie jest bardzo dużym miastem, liczy 700 tys. mieszkańców a miejsc pracy - 680 tys. - mówiła.
To za sprawą wielkiego hubu lotniczego i obecności Europejskiego Banku Centralnego, wokół którego wyrosły dziesiątki instytucji. Podobnie jak w przypadku Paryża wiele budynków starej części Frankfurtu ma ponad 80 lat i wymaga termomodernizacji, co - jak dodała - nie jest łatwym zadaniem. Miasto chce w przyszłości wykorzystać np. tzw. ciepło odpadowe z działających tam zakładów chemicznych, zużywających 1 proc. wykorzystywanej w Niemczech energii.
Manchester - symbol rewolucji przemysłowej, która zapoczątkowała epokę industrialną, postawił na budowę inteligentnej, niskoemisyjnej dzielnicy, w której działają dwa uniwersytety, instytucje kultury, szpital i park naukowy. "Chcemy, by w ciągu 5 lat zmniejszyć tam zużycie energii w budynkach o 60 proc. a 75 proc. potrzebnej energii pochodziło z OZE - mówił dr Andrew Karvonen z Uniwersytetu w Manchesterze. W najbliższym czasie na obu kampusach maja stanąć panele fotowoltaiczne a transport mniejszych gabarytów przejmą rowery ciężarowe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Europa
ekologia
globalne ocieplenie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....