TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Trzy oferty na katowicki system zarządzania transportem
- Opublikowano: 16.04.2019 17:30:09
Trzy oferty na katowicki system zarządzania transportem

Katowice od czerwca ubiegłego roku próbują wyłonić wykonawcę, który zaprojektuje, wdroży i utrzyma Katowicki Inteligentny System Zarządzania Transportem na obszarze całego miasta. Po wielu miesiącach zapytań ze strony potencjalnych wykonawców, odwołań – ze strony Siemensa, WASKO i Sprint (o czym więcej pisaliśmy tutaj: http://transinfo.pl/coraz-blizej-otwarcia-ofert-na-katowicki-its_more_112558.html), zamawiający w końcu doczekał dnia, w którym otworzył oferty. Przedstawiają się one następująco:

  • konsorcjum: T4B Sp. z o.o. i Cross Zlin a.s. z siedzibą w Czechach: etap I – cena 88 312 405,12 PLN, etap II – cena 24 206 773,13 PLN,

  • Siemens Mobility Sp. z o.o.: etap I – 108 732 000,00 PLN, etap II – 23 785 740,00 PLN,

  • Sprint S.A.: etap I – 100 965 160,14 PLN, etap II – 17 988 105,52 PLN.

Dwóch odwołujących zatem dopięło swego i złożyli oferty w tym postępowaniu.

Poza budżetem

Zamawiający chce przeznaczyć na to zadanie kwoty:

  • 50 364 910,37 PLN (etap I),

  • 18 267 685,75 PLN (etap II)

Czyli łącznie 68 632 596,15 PLN. To dużo mniej niż zaproponowali wykonawcy, szczególnie jeśli zobaczymy na propozycje cenowe dla etapu I. Przed zamawiającym ciężka decyzja. Długi czas trwania procedury przetargowej co prawda przyniósł więcej niż jedną ofertę, lecz nie przełożyło się to na spadek cen. Przypomnijmy, że zamówienie zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym wykonawca, który wygra przetarg miałby zaprojektować i wdrożyć przedmiotowy system, w drugim zaś utrzymać go.

Elementy składowe

System Zarządzania Transportem w Katowicach ma się składać z Systemu Zarządzania Ruchem. Ten z kolei będzie złożony z następujących podsystemów:

- obsługi systemów sterowania sygnalizowania i znakami zmiennej treści,

- priorytetów dla komunikacji zbiorowej,

- zarządzania zdarzeniami drogowymi i odczytu tablic rejestracyjnych,

- archiwizacji, analizy i planowania oraz informacji o sytuacji ruchowej,

- dynamicznej informacji parkingowej.

Cele inwestycji

Cele jakie mają zostać osiągnięte dzięki systemowi to:

- planowanie komunikacyjne,

- optymalizacja w celu zapewnienia spójnego dla poszczególnych obszarów sterowania w czasie rzeczywistym,

- sterowanie bezpośrednie,

- monitorowanie urządzeń,

- monitorowanie sytuacji ruchowej,

- ocena sterowania: przeprowadzenie analiz w trybie on-line i off-line oraz gromadzenie statystyk dotyczących danych o ruchu drogowym w celu późniejszego wykorzystania.

- wdrożenie priorytetu dla pojazdów komunikacji zbiorowej,

- dostarczenie informacji o sytuacji ruchowej uczestnikom ruchu.

Zakres zamówienia

Zamówienie obejmuje konieczność opracowania kompletnej dokumentacji projektowej zapewniającej uruchomienie systemu. Następnie na podstawie rzeczonej dokumentacji wykonawca przeprowadzi niezbędne roboty budowlane, dostarczy oprogramowanie i uruchomi system. Zakres zamówienia jest ujęty bardzo szeroko. Z punktu widzenia transportu publicznego najistotniejsze są: podsystem sterowania i zarządzania ruchem drogowym wraz ze stacjami pomiaru potoków ruchu oraz podsystem nadający priorytet dla pojazdów transportu publicznego w korytarzach transportowych tramwajowych oraz na wybranych ciągach autobusowych. W celu uruchomienia priorytetów dla tramwajów i autobusów konieczna będzie modernizacja sygnalizacji świetlnych.

Będzie możliwość ustalenia trzech poziomów priorytetów komunikacji miejskiej dla poszczególnych sygnalizacji świetlnych – niskiego, średniego i wysokiego priorytetu.

Przy wysokim priorytecie – autobus lub tramwaj mając opóźnienie będzie obsłużony możliwie jak najszybciej. Dzięki temu podsystemowi zostanie poprawiona punktualność pojazdów komunikacji publicznej. Oprócz tego ma być wdrożony podsystem zarządzania transportem zbiorowym wraz z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej. Ma on bazować na systemach wdrożonych przez KZK GOP – tj. ŚKUP i SDIP. Podsystem ten dostarczy informację o bieżącej lokalizacji pojazdów transportu zbiorowego, z identyfikacją poszczególnych pojazdów. Powinien mieć on możliwość analizy zatłoczenia – kongestii w odniesieniu do linii autobusowych poruszających się po obszarze wykrytego zatłoczenia. Na podstawie analizy porównawczej rozkładu jazdy i obszarów zatłoczenia system powinien proponować trasy zastępcze, pozwalając ominąć obszary zatłoczenia przy jednoczesnym uwzględnieniu wszystkich przystanków na trasie podstawowej.

ITS to nie tylko zarządzanie ruchem i transportem publicznym, ale również szereg udogodnień dla mieszkańców. W ramach podsystemu informacji dla podróżnych ma być udostępniona informacja o natężeniu ruchu, aktualnych zdarzeniach i utrudnieniach komunikacyjnych, dostępności miejsc parkingowych, warunkach atmosferycznych, itp. Informacja będzie rozpowszechniana poprzez: stronę internetową, aplikację mobilną, SMS, tablice SDIP. Głównym narzędziem, które będzie integrowało wszystkie podsystemy ma być system centralny. Ma powstać również centrum sterowania ruchem. Będzie ono realizować funkcje monitorowania i zarządzania dla wszystkich podsystemów stanowiących ITS.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
Katowice
Sprint
Siemens
T4B
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....