TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Więcej praw dla pieszych!
EUROAKTIV TransInfo.pl - Opublikowano: 01.10.2015 18:19:15
25 września w Sejmie uchwalono nowelizację kodeksu drogowego

25 września w Sejmie uchwalono nowelizację kodeksu drogowego. Zmiana wejdzie w życie w 2017 r. i zakłada, że piesi będą mieli pierwszeństwo przed pojazdami nie tylko na przejściu dla pieszych, ale także nim wejdą na ?zebrę?.

Zgodnie z art. 13 obowiązującego prawa o ruchu drogowym, pieszy przechodząc przez jezdnię lub torowisko, zobowiązany jest zachować szczególną ostrożność. Pieszy znajdujący się już na przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. W świetle nowych przepisów, pierwszeństwo będzie przysługiwało nie tylko pieszym już znajdującym się na przejściu, ale także tym, którzy oczekują na możliwość wejścia na ?zebrę?. Intencją nowej regulacji jest zobowiązanie wszystkich pojazdów (wyjątek stanowią tu tramwaje) do zatrzymania się przed przejściem w sytuacji, gdy zbliża się do niego pieszy. Kierujący tramwajem zbliżając się do przejścia muszą natomiast zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa osobom już znajdującym się na przejściu.

Przyjęta ustawa uprzywilejowuje pieszych, ale nie zwalnia ich z obowiązku upewnienia się, czy kierujący pojazdem rzeczywiście udziela mu pierwszeństwa.

Z projektem niniejszej nowelizacji wystąpiła posłanka Platformy Obywatelskiej Beata Bublewicz, argumentując, że takie rozwiązanie jest z powodzeniem stosowane w większości państw europejskich (m.in. Austria, Francja, Holandia, Niemcy, kraje skandynawskie). W Polsce aż 200 osób rocznie ginie na pasach. Wprowadzenie nowych przepisów ma na celu ochronę najsłabszych uczestników ruchu drogowego ? wyjaśnia posłanka.

Zmotoryzowani mają wątpliwości

Mimo że nowelizacja wejdzie w życie dopiero za jakiś czas, to już zdążyła wzbudzić wiele sprzecznych emocji. Podczas głosowania 215 posłów opowiedziało się ?za?, 180 ?przeciw?, a 33 wstrzymało się od głosu. Przeciwko nowelizacji byli posłowie PiS, upatrując w niej zagrożenia. Projekt ten jest w ich opinii rewolucją, do wprowadzenia której należałoby przeprowadzić kampanię informacyjną. Stwierdzają, że zmiana nie poprawi stanu bezpieczeństwa na drogach. Argumentują, że nie znają żadnej ekspertyzy, która by jednoznacznie stwierdzała, iż niniejszy przepis redukuje liczbę wypadków czy usprawnia ruch.

Uzasadnienie zmiany przepisów

W odpowiedzi poseł Beata Bublewicz przedstawiła wyniki ekspertyzy, sporządzonej przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a stanowiącej porównanie ochrony prawnej pieszego w Polsce w porównaniu z czternastoma innymi państwami europejskimi. W świetle tych wyników, proponowana zmiana ma szansę istotnie wzmocnić ochronę bezpieczeństwa pieszych. Według przytaczanych przez Bublewicz danych, wskaźnik zagrożenia pieszego w Polsce jest 3-krotnie wyższy od średniej europejskiej, co nowe przepisy mają zmienić. Mimo tak dużych emocji towarzyszących tej ustawie, została ona przegłosowana. Ma wejść w życie 1 stycznia 2017.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sejm
ustawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....