TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Wrocław buduje trasę tramwajowo-autobusową
TransInfo.pl - Opublikowano: 12.11.2019 17:30:03
Wrocław buduje trasę tramwajowo-autobusową ; fot. UM Wroclawl

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na ważny odcinek trasy tramwajowej na Nowy Dwór pomiędzy Parkiem Biznesu a ulicą Rogowską. Kończy się też wyburzanie wiaduktu przy ul. Smoleckiej. Zabytkowe filary nie trafią na złom!

Budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór idzie na przód w dobrym tempie. Mocno zaawansowane są już prace na odcinku od pl. Orląt Lwowskich. Znika też stary wiadukt nad ul. Smolecką. Zastąpi go nowa 22-metrowa przeprawa. Co istotne, zdobione filary tej starej zostaną zachowane.

– Nie trafią na złom! Obiecaliśmy o nie zadbać i tak będzie. Miasto podjęło decyzję, że zostaną wykorzystane przez ZZM na jednym z zieleńców, a może w parków. Jeśli macie jakieś pomysły czekamy na nie na profilu Inwestycje we Wrocławiu na Facebooku – zachęca Krzysztof Świercz, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Nowy przetarg

W ostatnich dniach Wrocławskie Inwestycje ogłosiły również przetarg na kolejny ważny fragment trasy tramwajowej. Chodzi o odcinek między Parkiem Biznesu a skrzyżowaniem z ul. Rogowską. Na tym 2 kilometrowym odcinku do zrobienia jest tak dużo. Wymiana wszystkich sieci, budowa torowiska, chodników i ścieżek rowerowych w miejscach gdzie ich nie ma.

Wszystko to dzieje się pod nazwą - "Budowa wydzielonej trasy Autobusowo-Tramwajowej łączącej osiedle na Nowy Dwór z centrum Wrocławia - odcinek od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej". Zamówienie realizowane będzie z udziałem środków z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Przewiduje się, że inwestycja zostanie ukończona w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.

Zakres inwestycji

Przedmiotowa inwestycja dotyczy jedynie fragmentu całego przedsięwzięcia jakim jest budowa trasy autobusowo-tramwajowej łączącej osiedle Nowy Dwór z centrum Wrocławia. Zakres całej inwestycji obejmuje długość około 7 km i został podzielony na odrębne odcinki. W przypadku tego zamówienia chodzi o roboty budowlane niezbędne dla budowy wydzielonego, zabudowanego torowiska tramwajowego czyli trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) od pl. Orląt Lwowskich (z wpięciem w ul. Podwale i ul. Piłsudskiego) ulicami Robotniczą i Strzegomską z wyprowadzeniem torowiska w ul. Rogowską na podstawie dokumentacji projektowej i decyzji administracyjnych dostarczonych przez miasto.

Fragment robót został już zlecony innymi postępowaniami, a przedmiotowe zamówienie obejmuje kontynuację tych robót i dotyczy ono:

- budowy stacji prostownikowej "Nowodworska" wraz z wyposażeniem, zagospodarowaniem terenu stacji, przyłączami wodno-kanalizacyjnymi i elektrycznym oraz budową zasilania,

- budowy układu drogowo-torowego TAT wraz z oświetleniem, odwodnieniem i przebudową kolidującej infrastruktury (na odcinku od km 2+950 do ul. Rogowskiej),

- budowy trakcji tramwajowej wraz z zasilaniem od pętli WPT do ul. Rogowskiej,

- montażu instalacji i urządzeń sygnalizacji i sterowania ruchem oraz SDIP (na odcinku od km 1+170 do ul. Rogowskiej),

- budowy zastępczych przystanków komunikacji miejskiej przy ul. Strzegomskiej (na odcinku istniejącego buspasa),

- nasadzenia zieleni na odcinku całej inwestycji, tj. od ul. Podwale do ul. Rogowskiej wraz z pielęgnacją i monitoringiem w okresie gwarancyjnym, a także pełnienie nadzoru dendrologicznego na całości inwestycji również w trakcie przeprowadzania robót,

- budowy dróg rowerowych i chodników.

Warunki przetargu

Zamawiający ustalił termin otwarcia ofert na dzień 12 grudnia. Wykonawcy, którzy złożą oferty w tym postępowaniu będą mogli uzyskać punkty za: cenę (60%), termin gwarancji zgodnie z kartą gwarancyjną z wyłączeniem zieleni (10%), okres rękojmi z wyłączeniem zieleni (10%), doświadczenie kierownika robót torowych (20%).

Przypomnijmy. Trasa Autobusowo Tramwajowa łącząca plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Mieszkańcy skorzystają z 15 par przystanków. Całkowita długość TAT to 7 km. Na pl. Orląt Lwowskich tramwaj wjedzie na nową trasę z istniejącego torowiska na ul. Podwale lub ul. Piłsudskiego w kierunku ul. Braniborskiej. Za Dworcem Świebodzkim tory odbiją w kierunku dworca Marchijskiego. Będzie to wymagało przebudowania skrzyżowania ul. Robotniczej i pl. Orląt Lwowskich. Dalsza część trasy w kierunku Nowego Dworu została wytyczona m.in na tyłach galerii wnętrz "Domar" i równolegle do ulicy Robotniczej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
PAT
Wrocław
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....