TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Zeroemisyjna Warszawa. Do 2050 roku
TransInfo.pl - Opublikowano: 19.12.2019 15:30:42
Zeroemisyjna Warszawa. Do 2050 roku ; fot. ZTM Warszawa

Na COP25 Warszawa zadeklarowała, że do 2050 r. chce być neutralna klimatycznie. Podobną deklarację złożyło blisko 400 miast na całym świecie – poinformowała prezydent szczytu klimatycznego ONZ w Madrycie (COP25) Karolina Schmidt.

W październiku "alarm klimatyczny" ogłosił Wrocław, który również zamierza dążyć do zeroemisyjności.

398 miast

Jak podała Schmidt, nad osiągnięciem zerowej emisji netto CO2 do 2050 r. pracują 73 strony ramowej konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu, w tym Unia Europejska, a także 14 regionów, 398 miast, 786 przedsiębiorstw i 16 inwestorów w całego świata.

-"Pokazuje to wyraźnie, że zarówno podmioty państwowe, jak i niepaństwowe uznają pilną potrzebę podjęcia ambitnych działań w celu sprostania nadzwyczajnej sytuacji związanej ze zmianami klimatu" – oceniała prezydent COP25.

Neutralność emisyjna, nazywana też neutralnością klimatyczną, węglową lub zerową emisją netto, nie wiąże się z całkowitym zaprzestaniem emisji dwutlenku węgla. Oznacza jedynie równowagę między emisjami CO2 a pochłanianiem gazu z atmosfery. Głównymi naturalnymi pochłaniaczami są gleba, lasy i oceany.

Obok Warszawy "pilną potrzebę podjęcia ambitnych działań na rzecz klimatu" wyraziły m.in. jedne z największych metropolii świata: Tokio (Japonia), Dhaka (Bangladesz) i Karaczi (Pakistan).

Wśród sygnatariuszy deklaracji znalazły się miasta z różnych państw i kontynentów, takie jak: Addis Abeba (Etiopia), Barcelona (Hiszpania), Los Angeles (USA), Dubaj (ZEA), Nankin (Chiny), Sydney (Australia), Montreal (Kanada) czy Rio de Janeiro (Brazylia).

Grupa C40

Warszawa jest członkiem grupy miast C40 – wszystkie tworzące ja miasta zobowiązały się do "zasadniczej redukcji emisji gazów cieplarnianych" w perspektywie 2050 roku. Grupa C40 to sieć 94 największych miast na świecie służąca działaniom na rzecz klimatu. Reprezentują one ponad 700 milionów światowej populacji i jedną czwartą globalnej gospodarki.

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski w przekazanym PAP komentarzu ocenił, że transformacja energetyczna jest szansą dla Polski.

-"Tak jak wielu innych samorządowców w Europie, jestem przekonany, że musimy zobowiązać się do ambitniejszych celów w zakresie ograniczenia emisji zanieczyszczeń. Do 2050 roku Europa ma się stać neutralna dla klimatu. To nie iluzja, ale realistyczny plan oparty na nowoczesnych technologiach" – podkreślił Trzaskowski.

Polski problem

19 grudnia przywódcy unijni na szczycie w Brukseli porozumieli się ws. osiągnięcia przez UE neutralności klimatycznej do 2050 r. Takiej deklaracji nie była w stanie złożyć Polska, która domagała się więcej konkretów ws. finansowania kosztów transformacji energetycznej.

Szefowie państw i rządów mają wrócić do tej sprawy w czerwcu przyszłego roku.

"Nie było dotąd konkluzji, tak jednoznacznie wskazujących na wyjątkowość jednego kraju" - wskazał Kurtyka. Jak podkreślał minister, w Polsce musimy wziąć pod uwagę punkt startu, np. to, że trzy czwarte energii powstaje ze źródeł kopalnych. Należy także uwzględnić kwestię innego zaopatrzenia w kapitał i możliwości inwestycyjnych, bo transformacja jest kapitałochłonna. W relacji do PKB, ta transformacja jest bardziej kosztowna we wschodniej części Unii niż na Zachodzie - zaznaczył minister Kurtyka.

Jak dodał, Polska zazwyczaj długo dyskutuje na temat celów, ale jak już się do czegoś zobowiąże, to wykonuje to.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
plan
elektromobilność
Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....