TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

ZTM: rozkłady jazdy dostosowujemy do potrzeb mieszkańców
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 06.02.2020 10:30:32
ZTM: rozkłady jazdy dostosowujemy do potrzeb mieszkańców

Zmiany w rozkładach jazdy wynikają m.in. z dostosowania kursów do potrzeb mieszkańców i racjonalnego gospodarowania finansami - podkreślił rzecznik ZTM Tomasz Kunert po doniesieniach o cięciach w rozkładach. Popularność połączeń ZTM monitoruje dzięki licznikom w pojazdach.

Cięcia w rozkładach jazdy niektórych linii wywołały sprzeciw władz warszawskiej Woli. Burmistrz dzielnicy Krzysztof Strzałkowski powiedział PAP, że zmiany dotyczą strategicznych dla miasta połączeń, w tym autobusu 190. Jego zdaniem ZTM wprowadzał korekty sukcesywnie i "po cichu". Niepokojący - według burmistrza - jest także brak konsultacji społecznych.

Rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie Tomasz Kunert, w rozmowie z PAP wyjaśnił, że ZTM konsultuje duże i kompleksowe zmiany całego systemu komunikacyjnego w danym rejonie, a nie te pojedyncze. "Potem, oczywiście, zbieramy uwagi pasażerów, analizujemy i są wprowadzane korekty" - powiedział. Jak dodał, co do zmian dotyczących m.in. kursowania linii 190, żadne uwagi do ZTM do tej pory nie wpłynęły.

Przyczyny zmian - według Kunerta - to w największym skrócie dopasowanie podaży do popytu i racjonalnego gospodarowania taborem i środkami finansowymi a także np. dopasowanie do rozkładów kolejowych. "Na podstawie danych z liczników pasażerów zamontowanych w pojazdach wiemy, ile osób wsiada i wysiada na konkretnych przystankach, na jakich odcinkach tras ilu jest pasażerów, jakie są popularne przystanki, na których odbywa się duża wymiana pasażerów" - dodał.

Jak podkreślił, dzięki temu ZTM może dostosować rozkłady, tabor, trasy do liczby pasażerów, a także "przerzucić" autobusy wycofane z jakiejś linii na taką, gdzie jest większe zapotrzebowanie.

Według wolskich władz autobus 190 kursuje w tygodniu zbyt rzadko - nie częściej niż co 7 minut. Czasem w godzinach szczytu - podkreślają - na autobus trzeba czekać ponad 10 minut. Po godzinie 21 czas oczekiwania to nawet 15 minut, a w weekendy po godz. 20-25 minut.

Rzecznik ZTM przekazał PAP, że zlikwidowano kilka kursów do zajezdni z Marek po godz. 18, bo prawie nie było w nich pasażerów. "Czyli (...) od 18.00 do 24.00 ubyło osiem autobusów w tzw. przeciwpotoku – ruchu w przeciwnym kierunku niż główny kierunek podróży, w tym przypadku z Marek" - dodał.

"Na Woli nie przyniosło to żadnych zmian. Rano? Tak, rzeczywiście, między godz. 5 a 6 rano jest jeden autobus mniej. Musieliśmy niestety zmienić częstotliwość z 7,5 do 8 minut po 16.00 i 17.00, bo zaczynały się opóźnienia z powodu dużego ruchu drogowego i autobusy nie trzymały się rozkładu, ale udało się zachować 7,5 między 14.30 a 16.00, dzięki czemu w ścisłym szczycie w centrum wciąż jest 7,5 minut" - tłumaczył Kunert.

Odniósł się także do artykułu "Gazety Wyborczej", w którym podniesiono, że "ciche cięcia w komunikacji miejskiej trwają od dawna partiami co kilka tygodni". Jako przykład "Wyborcza" podała, że "niektóre tramwaje nie wróciły do normalnego kursowania po okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku, gdy ZTM zawiesił niektóre połączenia". Kunert podkreślił, że nie jest to prawdą. "W tej sprawie zostanie wysłane sprostowanie. Wszystkie linie tramwajowe, które miały świąteczne rozkłady wróciły do +normalnego+ kursowania" - stwierdził rzecznik ZTM.

"GW" jako przykład podała kursowanie linii tramwajowej 9, która z Okęcia na Gocławek do godz. 11 w niedzielę podjeżdża na przystanki raz na 20 minut. "Nadal linia 9 jeździ co 4 minuty, ale tylko w godzinach szczytu w dni powszednie. W południe już tylko co 12 minut, a nie co 7-8 min jak wcześniej" - czytamy w dzienniku.

Według rzecznika ZTM "założenia częstotliwościowe" linii 9 - w tym fakt, że w niedzielę do godz. 11 jedziemy do Gocławka co 20 minut - obowiązują od 1 maja 2015 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
linia
Warszawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....